Amb l’arribada de la primavera, el Castell del Remei presenta una programació especial que conjuga art, gastronomia, història i solidaritat. El celler lleidatà proposa una sèrie d’activitats que van des de tastos de vi i exposicions fins a conferències i actes d’homenatge, en una aposta per la cultura i l’excel·lència vinícola.
Una de les cites més destacades de la programació serà la classe magistral solidària de vi, que tindrà lloc el divendres 21 de març, de 19.00 h a 21.30 h, a càrrec de l’enòleg Tomàs Cusiné. Aquesta sessió permetrà als assistents tastar dotze grans vins d’alta gamma de cellers de prestigi, com Castell del Remei, Tomàs Cusiné, Cérvoles Celler i Cara Nord.
L’esdeveniment té una finalitat solidària, ja que tota la recaptació es destinarà als damnificats per la riuada que va afectar la localitat valenciana de Picanya el passat octubre.
Els participants aportaran una donació mínima de 50 euros, que inclou un refrigeri final, un decantador de regal i un descompte del 10% en la compra de vi, cava i vermut a l’enoteca el mateix dia de l’esdeveniment. Les inscripcions estan obertes fins al 16 de març.
El diumenge 16 de març, a les 12.00 h, l’Espai Lucilla Atilia del Castell del Remei acollirà l’acte “Exultar d’existència. Àlex Susanna en el record”, un homenatge a l’escriptor i poeta Àlex Susanna, qui va ser el fundador del Tast Aplec Literari al celler.
L’acte comptarà amb la participació de reconeguts poetes com Eduard Batlle, Xavier Macià, Àngels Marzo, Anton Not, Jaume Pont, Josep M. Sala-Valldaura, Eduard Sanahuja i Jaume Suau, que llegiran fragments de la seva obra. A més, la cellista Glòria Rodoreda Meilán interpretarà peces de la Primera Suite per a violoncel sol de J.S. Bach, intercalant música i poesia en un emotiu record al poeta desaparegut el juliol passat.
El reconeixement internacional del celler arriba enguany amb la distinció del vi Verema Tardana del Castell del Remei, proclamat Millor Vi Dolç de Catalunya 2025. La distinció ha estat atorgada pel prestigiós crític internacional Tim Atkin, que li ha concedit la Medalla a l’Excel·lència durant la recent celebració de la Barcelona Wine Week.
El Verema Tardana és un vi dolç natural elaborat íntegrament amb la varietat Petit Manseng, envellit en bóta de roure francès en una solera de l’any 2018. Aquest guardó consolida la trajectòria del celler i la seva aposta per la qualitat enològica.
La programació d’aquesta primavera al Castell del Remei inclou altres esdeveniments que combinen enologia, història i art:
Sopar maridatge amb Mireia González Antó: La presidenta de la Fundació Castell del Remei participarà en un sopar maridatge al restaurant L’Espurna de Lleida, el divendres 7 de març a les 20.30 h. Una experiència gastronòmica única amb plats harmonitzats amb vins del celler.
Conferència “Les dones dels canals d’Urgell”: El dissabte 8 de març a les 12.00 h, l’historiadora i gestora cultural Maribel Pedrol oferirà una xerrada sobre el paper de la dona en la història del Canal d’Urgell.
Exposicions:
Fins al 29 de març: El rastre de les emocions, d’Anna Lloret. Un treball amb tinta, tècnica mixta, oli i altres elements, a l’Espai Lucilla Atilia.
Fins al 28 de febrer: Kanjis, de Satomi Tanaka, a la Sala de Tast de l’enoteca. L’exposició il·lustra haikus, tankes i versos de llums del llibre Nisshoku. Eclipsi de llum de Montserrat Rubinat.
Durant març i abril: ALASKA. La darrera frontera, de Jordi Chamagué i Sans, a la Sala de Tast de l’enoteca. Un viatge visual per l’estat nord-americà d’Alaska a través de 12 dies d’expedició i 4.000 km de carretera.
Febrer i març: Castell del Remei, origen del Canal d’Urgell, a la Biblioteca Comarcal Jaume Vila de Mollerussa. Una mostra commemorativa del 60è aniversari de la reversió de la propietat del Canal d’Urgell als regants.