Adjudiquen les obres per millorar 6 quilòmetres de l'Eix de Comiols entre Pont d'Alentorn i Vall-llebrera per 18 milions. Els treballs de millora tenen un termini d'execució de 18 mesos i serviran per ampliar la via i reforçar-ne la seguretat

Per Ràdio Balaguer
69 visites

el Govern ha adjudicat les obres de millora i condicionament de 6,2 quilòmetres de la carretera L-512, a l'Eix de Comiols, entre els nuclis agregats de Pont d'Alentorn i Vall-llebrera pertanyents a Artesa de Segre (Noguera) per un import de prop de 18 milions d'euros. Concretament, l'actuació abasta el tram comprès entre els punts quilomètrics 1,250 i 7,460 i tenen com a objectiu millorar les condicions de funcionalitat, seguretat i comoditat de l'itinerari. Aquesta actuació s'emmarca en un paquet de projectes previstos per la Generalitat per millorar les comunicacions al Pirineu. L'Eix de Comiols constitueix l'accés principal al Pallars des de la Catalunya Central, la regió metropolitana de Barcelona i el Camp de Tarragona.

Les obres inclouen la millora del traçat de la carretera entre els dos nuclis del municipi d'Artesa de Segre, amb l'adequació d'alguns trams existents i la construcció de nous segments de vial. L'actuació preveu també la construcció d'un apartador per millorar la parada de bus i d'un pas de vianants a Vall-llebrera. A més, la calçada quedarà ampliada fins als 9 metres, és a dir, dos carrils de circulació de 3,5 metres i vorals d'un metre a cada costat.

Així mateix, els treballs suposaran la rehabilitació i ampliació del pont d'Alentorn sobre el riu Segre. La nova estructura incorporarà una vorera de 2,5 metres d'amplada per a vianants i ciclistes i 70 centímetres per banda per a la instal·lació dels pretils. D'aquesta manera, la plataforma assolirà una amplada total de 13 metres. Pel que fa al viaducte existent sobre el riu de les Segues, es mantindrà i s'hi aplicaran actuacions de millora de la seguretat, com la instal·lació d’uns nous ampits de formigó adaptats a la normativa vigent.

Les obres tenen un termini d’execució de 18 mesos i es divideixen en dos lots. El primer, corresponent a l'obra civil, té un import de 15,6 milions d’euros i inclou els moviments de terres, drenatges, estructures i la resta d’actuacions principals. El segon lot, per un import de 681.045,69 euros, comprèn els treballs de senyalització, abalisament i defenses, així com diverses actuacions vinculades a la gestió de residus i la seguretat de l'obra.

Aquesta actuació dona continuïtat a les millores impulsades a l'Eix de Comiols. Fa aproximadament tres anys va entrar en servei la variant d'Artesa de Segre, que connecta la carretera C-14 amb l'L-512, també dins de l'Eix de Comiols. D'altra banda, pel que fa als trams entre Vall-llebrera i Folquer i entre Folquer i Isona i Conca Dellà, els projectes es troben en fase de redacció.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar