Alguns comerços del carrer Major de Lleida abaixen la persiana per prevenció davant la convocatòria de Blocus. Incrementa la vigilància policial a l'Eix Comercial amb agents dels Mossos d'Esquadra i Guàrdia Urbana

Per Ràdio Balaguer
4 visites

Alguns comerços del carrer Major de Lleida, sobretot d'electrònica i telefonia, han tancat les seves portes aquest dissabte a la tarda per prevenció davant la convocatòria de Blocus, mentre que quatre han protegit els vidres dels seus establiments amb làmines de fusta prima i altres elements. Així mateix, també s'ha notat un increment de la vigilància policial al llarg de l'Eix Comercial i la plaça Sant Joan amb agents dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana. "Veig que molta gent ha sortit a passejar i a comprar, però també es respira un ambient una mica tens", ha explicat el Robert, un dels vianants que camina prop de plaça Paeria, qui també ha afegit que aquesta circumstància "no s'hauria de normalitzar".

La majoria de comerços del carrer Major de Lleida han treballat amb normalitat aquest dissabte, tot i que amb certa cautela hores abans de les 17.30h, hora en què es convocaven els manifestants a la plaça Sant Joan de la capital del Segrià. Això sí, alguns han abaixat la persiana per prevenció, mentre que d'altres han protegit portes i vidres. A més, algunes cafeteries també han retirat taules i cadires de les seves terrasses i han ofert servei a l'interior dels establiments.

Pel que fa a l'afluència de persones, ha estat constant al llarg de la tarda. Un dels vianants que passejaven prop de plaça Paeria, el Robert, ha vist "un cert estat d'alarma" i ha descrit l'ambient com a "tens". Per la seva banda, el Bilal assegura que la presència policial "no l'ha sorprès", perquè "és normal després dels aldarulls de la setmana passada". En la mateixa línia s'ha expressat l'Eduard, qui considera "trist" que s'hagi de "cedir a la por del que pugui passar". En aquest sentit, aquest jove parla d'una "sensació de vulnerabilitat i desemparament", tot i que celebra que finalment no s'hagin produït aldarulls.

A Barcelona, els Mossos i la Guàrdia Urbana han identificat almenys 1.000 persones i han aixecat 63 actes per comís d'estris susceptibles de ser utilitzats en aldarulls durant el dispositiu policial per les convocatòries de saquejos de Blocus. També s'ha fet, per ara, un detingut, un jove que tenia una ordre pendent. Malgrat les identificacions, la tarda s'ha viscut amb tranquil·litat. Els canals de missatgeria havien fet crides a concentrar-se a les 17 h a plaça Catalunya i a Lluís Companys, i a les 20 h al passeig de Gràcia. Un ampli dispositiu policial ha blindat el centre de la ciutat, amb controls al transport públic des de les 3 del migdia. Els Mossos també han habilitat un Punt de Recepció de Detinguts al carrer Pau Claris per primer cop en anys.

El Tribunal d'Instància de Torrent (País Valencià) ha enviat a presó el detingut a qui la Guàrdia Civil considera fundador i impulsor del moviment Blocus a Espanya. A més, la magistrada de guàrdia de la plaça 2 de la Secció d'Instrucció del tribunal li ha prohibit accedir a ordinadors i qualsevol mena de dispositiu amb connexió a xarxes socials. L'arrestat ha ingressat a presó provisional i sense fiança. Se l'investiga per delictes d'organització criminal destinada a incitar desordres públics, robatoris amb força a comerços i danys (tot i que a mesura avanci la causa contra ell se li poden atribuir més il·lícits). El detingut és un dels deu vinculats a Blocus a qui es va arrestar arreu de l'Estat.

Galeria (3 fotos)

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar