Balaguer s’ha sumat al minut de silenci convocat aquest dimecres a les 20h a tots els ajuntaments com a mostra del condol amb les víctimes de l’accident ferroviari que aquest matí ha tingut lloc a Urda, a la província de Toledo
En el minut de silenci han participat la paera en cap de Balaguer, Lorena González, així com diversos regidors de la Paeria i ciutadans que ha n volgut mostrar el seu condol i solidaritat.
Molts ajuntaments del territori s'han sumat a la convocatòria de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), que ha fet una crida a aplegar-se a les portes dels ajuntaments i entitats locals de l'Estat per l'accident ferroviari de Toledo que ha deixat fins ara 68 morts, 15 ferits greus i desenes de diversa consideració.
També la plana major de la política catalana ha participat aquest dimecres a les vuit del vespre al minut de silenci A Barcelona, l'acte ha tingut lloc a la plaça Sant Jaume i la comitiva ha estat encapçalada pel president de la Generalitat, Salvador Illa. També hi ha hagut el delegat del govern espanyol a Catalunya, José Crespín, o l'alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, a banda de consellers del Govern i regidors del consistori. Com a mostra de condol, a les vuit del vespre també s'ha aturat durant un minut el servei al metro i autobús de Barcelona.
A Lleida, prop d'un centenar de persones han participat en el minut de silenci convocat a la plaça de la Paeria. L'acte ha començat amb unes breus paraules de condol de l'alcalde, Fèlix Larrosa, i ha culminat amb un sentit aplaudiment.
La concentració ha aplegat representants de tots els grups municipals de la corporació municipal, caps de llista al 29-N, així com el conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig; el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i la delegada del Govern a Lleida, Núria Gil.
A Girona, unes 250 persones s'han aplegat a la plaça del Vi, just en un moment en què hi havia una audició de sardanes, que s'ha aturat durant el minut de silenci. L'acte ha comptat amb representants de tots els grups de l'Ajuntament, començant per l'alcalde de la ciutat, Lluc Salellas, i també hi ha hagut la consellera de Territori, Sílvia Paneque i diferents diputats al Parlament. A la plaça del Vi de Girona, unes 250 persones s'han aplegat davant l'Ajuntament, just en un moment en què hi havia una audició de sardanes, que s'ha aturat durant el minut de silenci. L'acte ha comptat amb representants de tots els grups de l'Ajuntament, començant per l'alcalde de la ciutat, Lluc Salellas, i també hi ha hagut la consellera de Territori, Sílvia Paneque i diferents diputats al Parlament.
Finalment a la plaça de la Font de Tarragona, davant l'Ajuntament, unes desenes de persones han participat en el minut de silenci. Entre ells, representants de tots els grups municipals, així com membres dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Tarragona, i membres de la plataforma Dignitat a les Vies. També hi ha hagut el president del PP a Catalunya, Alejandro Fernández.
El Govern ha decretat tres dies de dol per l'accident. Fins dissabte, l'agenda pública dels membres de l'executiu es reduirà "al màxim imprescindible" i les banderes onejaran a mig pal en dependències de l'administració catalana.
Galeria (4 fotos)