Catalunya arriba als 8,23 milions d’habitants, gairebé un 1% més que fa un any. Hi ha 2,16 milions de persones nascudes a l’estranger, 90.000 més que el juliol del 2025

Per Ràdio Balaguer
63 visites

Catalunya ha assolit els 8,23 milions d’habitants a 1 de juliol de 2026, i ha guanyat 72.150 residents durant l’últim any, un increment proper a un 1%, segons dades provisionals de l’Estadística Contínua de Població de l’INE. Pel que fa a l’any en curs, des del gener Catalunya ha guanyat gairebé 32.000 habitants (un 0,38%). Una vegada més, el creixement és degut a l’arribada de població estrangera, que en un any ha augmentat en 90.000 persones. Així, actualment viuen a Catalunya 2,16 milions de nascut fora de l’Estat, el 26,2% de la població. Pel que fa al pes de la població amb nacionalitat estrangera, és el 19,3%. La població al conjunt de l’Estat va créixer de 104.178 persones el segon trimestre i se situa en 49,8 milions d’habitants.

Segons la darrera dada provisional, amb 8,23 milions d’habitants (4,15 milions de dones i 4,07 milions d’homes), Catalunya ha guanyat més de 780.000 habitants en la darrera dècada i ara té un 10,5% més de població que el 2016.

Durant el darrer any, el país ha guanyat 72.150 habitants (un 0,9%). Totes les demarcacions han guanyat població, i la demarcació de Barcelona supera per primera vegada la xifra dels 6 milions d’habitants, amb 47.396 residents més que l’1 de juliol del 2025.

La segona demarcació en volum de població segueix sent Tarragona, amb prop de 900.000 habitants i que a més és la que ha crescut més en termes percentuals, un 1,6% (14.112 residents més). Girona té ara 840.086 (un 0,5% més) i Lleida en registra 467.938, un 1,3% més que un any enrere.

Un 26,5% nascuts a l’estranger

L’arribada de població nascuda a l’estranger compensa el creixement natural negatiu de la població autòctona. A 1 de juliol viuen a Catalunya 2,16 milions de persones nascudes a l’estranger, que són 90.000 més que el juliol del 2025. Així, en un any el percentatge de nascuts fora de l’Estat passa del 25,6% al 26,5%, gairebé un punt més. Els estrangers tenen molt més pes en la franja de població activa jove, entre els 25 i els 44 anys, on se supera el 40% de nascuts a l’estranger. I en concret, entre els catalans d’entre 30 i 40 anys el percentatge d’estrangeres frega el 50% i gairebé una de cada dues persones són d’aquest origen.

En canvi, si es mira la població per nacionalitat, els percentatges són inferiors, ja que hi ha un grup nombrós de persones nascudes a l’estranger que o bé ja van arribar amb la nacionalitat espanyola o bé l’han adoptat posteriorment. Així, la població resident a Catalunya amb nacionalitat estrangera és el 19,4%, 1,6 milions de persones (lluny dels 2,1 milions de nascuts a l’estranger).

Igualment, la incidència d’aquesta població varia molt segons l’edat, amb percentatges que van de sota d’un 10% entre la població de la tercera edat, per sota del 20% entre la població menor de 20 anys, i de fins a un 37% entre els de 30 a 34 anys.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar