El Patronat de Turisme incorpora 13 atractius culturals del Pirineu i les Terres de Lleida a Google Street View

Per Ràdio Balaguer
97 visites

En una acció que s’emmarca en l’Any del Turisme Cultural i que dona continuïtat a la digitalització que es va dur a terme entre 2021 i 2022

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, amb la col·laboració de tots els consells comarcals de la demarcació, ha incorporat 13 atractius culturals del Pirineu i les Terres de Lleida a la plataforma Google Street View. Es tracta d’una acció emmarcada en l’Any del Turisme Cultural i que dona continuïtat a la digitalització que es va dur a terme entre els anys 2021 i 2022. 

El vicepresident del Patronat, Juan Antonio Serrano, ha explicat que “la cultura és un dels grans actius de la nostra destinació i fer-la més visible i accessible ens permet arribar a nous públics i reforçar-ne el posicionament, tant en els mercats de proximitat com en els internacionals”. Serrano ha afirmat també que “aquesta iniciativa referma la nostra aposta per les noves tecnologies i per aprofitar aquestes eines per promocionar Lleida”.

En aquesta ocasió, els espais que s’han digitalitzat són Mas de Colom de Tàrrega (l’Urgell), el Castell de les Pallargues (la Segarra), el jaciment arqueològic dels Vilars d’Arbeca (les Garrigues), la Col·legiata de Sant Pere de Ponts (la Noguera), el conjunt monumental de la Seu Vella de Lleida ciutat (el Segrià), la Casa Canal de Mollerussa (el Pla d’Urgell), la Torre de Vallferosa de Torà (el Solsonès), el Castell de Llordà d’Isona (el Pallars Jussà), la serradora i el molí fariner d’Àreu (el Pallars Sobirà), la Roca del Corb de Peramola (l’Alt Urgell), la Casa Jaumot del Pont de Suert (l’Alta Ribagorça), el Castèth de Pijòert de Les (la Val d’Aran) i els búnquers de Martinet (la Cerdanya).

Les imatges s’han captat de dues maneres. En el cas dels camins s’ha utilitzat una motxilla i un pal telescòpic d’1,5 metres amb una càmera de 2,5 quilograms, que va equipada amb 6 lents que capten imatges de 360º cada 5 segons i incorpora coordenades GPS a cada fotograma. Les fotografies dels espais interiors s’han pres amb una càmera 360º amb trípode fix. Un cop es processen les imatges, s’incorporen a Google Street View.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar