Gabriel Rufián serà el cap de llista d’ERC el 29-N i ultima un acord amb Podem, que no es presentaria a Catalunya. El pacte es preveu imminent i inclou que el dirigent republicà faci campanya pels de Montero a l’Estat

ERC tria les caps de llista de Tarragona i Lleida i unes primàries decidiran la de Girona. L'executiva proclama Rufián cap de llista per Barcelona i Francesc-Marc Álvaro pel Senat

Per Ràdio Balaguer
340 visites

Gabriel Rufián tornarà a encapçalar la llista d’ERC al Congrés de cara a les eleccions generals del 29 de novembre, segons han informat el partit en un comunicat. La decisió es formalitzarà aquest mateix diumenge en una reunió de l’Executiva Nacional del partit. ERC afegeix que durant els pròxims dies es concretaran els detalls de tota la candidatura amb la celebració dels diferents congressos regionals. Fonts pròximes a Rufián expliquen que s’està ultimant un acord amb Podem que inclou que la formació d’Irene Montero no es presenti a Catalunya, que demani el vot pels republicans i que Rufián faci campanya per Podem a la resta de l’Estat.

Des de la convocatòria electoral, la direcció d’ERC i Rufián han mantingut converses perquè el seu líder al Congrés tornés a encapçalar la llista de cara al 29-N. Al llarg de la setmana, la direcció insistia que Rufián era “el millor candidat” per encapçalar la llista dels republicans a la cambra baixa, mentre que el portaveu al Congrés va manifestar a les xarxes que volia “representar” ERC, però que ho estava intentant fer amb unes condicions “mínimes” per poder fer front “amb prou garanties i determinació al que ve”, i acompanyat “d’altres forces d’esquerres i antifeixistes perquè això , sols, no es guanya”.

En aquesta línia, fonts pròximes a Rufián expliquen que s’està treballant un acord amb Podem, que es preveu imminent, amb l’objectiu “maximitzar” els resultats davant la possibilitat que PP i Vox sumin majoria absoluta, i que asseguren que està “obert a tothom”. Està previst que aquest acord inclogui que Podem no es presenti a Catalunya, que la formació d’Irene Montero demani el vot per ERC, i que Rufián faci campanya fora de Catalunya.

Pel que fa a la candidatura d’ERC, aquest diumenge a les sis de la tarda s’acaba el termini perquè els candidats presentin els avals per optar a les llistes

ERC preveu per al 20 d’octubre la celebració dels diferents òrgans interns del partit que aprovaran les candidatures tant al Senat com al Congrés dels Diputats. Aquest mateix diumenge, a les sis de la tarda, s’acabarà el termini perquè els candidats presentin els seus avals per acabar de configurar les llistes.

 L'Executiva Nacional d'ERC ha elegit aquest diumenge a la tarda les dues caps de llista de Tarragona i Lleida per a les eleccions generals del 29-N. Seran Norma Pujol a Tarragona i Inès Granollers a Lleida. La cap de llista de Girona sortirà d'unes primàries entre Teresa Jordà i Etna Estrems. A més, l'Executiva ha proclamat cap de llista per Barcelona a Gabriel Rufián per al Congrés, amb més d'un terç dels avals vàlids dels membres de l'òrgan, i a Francesc-Marc Álvaro pel Senat. La resta de candidats sortiran dels congressos territorials que se celebraran aquesta pròxima setmana.

Aquest diumenge ha quedat tancat el termini de presentació d’avals per encapçalar les llistes d’ERC al Congrés a la cita electoral del 29 de novembre. A les 6 de la tarda ha conclòs el termini de recollida d’avals que han estat posteriorment validats per la Comissió de Garanties que ha transmès la informació a l’Executiva Nacional. A la demarcació de Tarragona, encapçalarà la llista Norma Pujol, adjunta a la secretaria general i que ja va ser diputada a Madrid la legislatura del 2019 al 2023. A la demarcació de Lleida repeteix com a cap de llista Inès Granollers.

En el cas de la demarcació de Girona, on s’ha presentat més d’una candidatura, la de Teresa Jordà i la d’Etna Estrems, s’inicia un procés de primàries que consta d’una campanya electoral interna de primàries des d'aquest diumenge i fins al divendres 16 d’octubre, i culmina en una jornada electoral de primàries el dissabte 17 d’octubre.

Per altra banda, també amb l’aval de la direcció nacional, s’ha fet públic que Francesc-Marc Álvaro serà el cap de llista del partit al Senat. La resta de candidats al Senat es triaran als Congressos Territorials que es duran a terme a partir de la setmana entrant.

Entre aquest dilluns 12 d’octubre i diumenge 18 d’octubre se celebraran els congressos territorials per escollir la resta de candidats que han de confeccionar la llista electoral. Un cop s’hagin celebrat els congressos territorials i les assemblees sectorials, i en resulti una llista de candidats, el dimarts 20 d’octubre serà l’Executiva Nacional qui confeccioni la llista definitiva que haurà de ser avalada pel Consell Nacional que se celebrarà tot seguit el mateix dia 20.

Galeria (2 fotos)

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar