La biblioteca Casimir Ribó de Bellcaire d’Urgell acollirà divendres, a les 18 h, la primera activitat del projecte “Biblioteques amb DO 2026”: “Glops d’història: sabors amagats del vi antic”
Es tracta d’una experiència sensorial que combina una xerrada amb un tast a cegues, explorant el vi com a substància transformable i rica en matisos gustatius i aromàtics, tal com es percebia a l’antiga Roma. La sessió conclourà amb un brindis final elaborat segons una recepta inspirada en textos antics.
L’activitat està dirigida a públic adult i requereix inscripció prèvia a l’Ajuntament, amb un aforament limitat a 18 participants.
La mateixa biblioteca ha programat 4 activitats més durant el mes de febrer.
- Divendres 13 de febrer a les 15:15h, "Contes amb pa, vi i sucre".
Sessió de contes, cançons, llegendes i tradicions del món del vi, amb humor i música a càrrec del Jeep Gasulla. Activitat per als infants de l'escola Bonavista.
- Dimarts 17 de febrer a les 19:30h. "Tertúlia literària". Trobada dels membres del club de lectura per a compartir impressions de la novel·la "El festíde Babette" d'Isak Dinesen. Després es projectarà la pel·lícula que porta el mateix títol que el Ilibre. Activitat destinada als membres del club de lectura.
- Del 17 al 23 de febrer, "Música i vi" a l'Aula de Música.
Amb els nens/es de l'Aula de Música es faran tallers relacionats amb el món del vi. Activitat destinada a l'alumnat de l'Aula de Música.
- Divendres 20 de febrer a les 20:00h. Projecció de la pel·lícula "El secreto de Santa Vittoria" a la Sala d'actes de l'Ajuntament.
Comèdia ambientada en un petit poble italià durant la Segona Guerra Mundial que destaca la importància de protegir les ampolles de vi dels ocupants nazis. Una història que ressalta la relació especial que molts tenen amb el vi i el que poden arribar a fer per protegir-lo.