La Confraria de Setmana Santa de Balaguer organitza tot un seguit d’actes amb motiu de la celebració de la Setmana Santa i de la Processó del Sant Enterrament

Per Ràdio Balaguer
121 visites

Uns actes que han començat aquest dijous amb l’obertura de portes de l’Església de Sant Josep, seu de la confraria, on es poden veure de prop els passos que demà els passos que demà sortiran en processó

Sergio Casanova, germà major de la confraria, convida tots els balaguerins a visitar l’església per poder veure de prop les noves incorporacions d’aquest any, el nou pas del Crucificat, així com venerar la nova Mare de Déu dels Dolors, amb la nova corona, i el Sant Sepulcre. Aquesta és una oportunitat única per viure de prop la tradició i el patrimoni de la confraria, sobretot la nova Mare de Déu dels Dolors, beneïda el passat divendres 29 de març pel bisbe de la diòcesi d’Urgell.

 

El Divendres Sant, a les 8 h del matí, tindrà lloc el tradicional viacrucis als peus de la muntanya del Sant Crist. Prèviament, els Armats de Balaguer recorreran els carrers de la ciutat fent sonar els tambors, despertant la ciutadania i anunciant l’inici d’una de les jornades més solemnes del calendari.

 

La Processó del Sant Enterrament començarà el Divendres Sant a les 21.30 h, amb sortida des de l’església de Sant Josep, i seguirà el recorregut següent: carrer Miracle, pont Nou, passeig de l’Estació, plaça de la Sardana, carrer Barcelona, carrer Sant Crist, carrer Urgell, pont Vell, carrer del Pont, plaça Sant Jaume, carrer d’Avall i plaça Mercadal, retornant al temple aproximadament dues hores després.

 

Durant la processó hi participaran, un any més, els Armats, que custodiaran el Sant Sepulcre, aportant solemnitat i tradició al recorregut. Al llarg de l’itinerari s’interpretaran tres saetes, a càrrec d’Angelines Herrero, creant moments de gran emoció i recolliment. En finalitzar la processó, el pas del Crucificat es trobarà amb la Mare de Déu dels Dolors davant la porta de l’església de Sant Josep. Sergio Casanova ha destacat aquest fet, que, acompanyat d’una petalada de flors, la saeta final i el so dels Armats, esdevindrà un acte de gran simbolisme. Casanova ha fet una crida a la ciutadania a assistir-hi i acompanyar la Mare de Déu fins al final.

 

Des de l’organització, s’ha volgut agrair també la col·laboració dels comerços de Balaguer, que han contribuït a fer possible la celebració de la processó. Els actes estan organitzats per l’Associació Cultural Nostre Pare Jesús i Maria Santíssima dels Dolors, els Armats del Sant Sepulcre de Balaguer i la Parròquia de Balaguer.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar