La Diputació de Lleida transfereix de més de 16,4M € als ens locals en el marc del Pla de Cooperació Municipal. El vicepresident de la Diputació, Agustí Jiménez, s’ha mostrat satisfet per haver abonat el 90% del Pla de Cooperació abans del febrer del 2026

Per Ràdio Balaguer
62 visites
Pla De Cooperacio Transferit 2026 4

El Pla de Cooperació, que es va aprovar al gener del 2025, és de 3 anys i està dotat amb 57M € La Diputació ha efectuat el pagament de 16.456.226,96 €, el 90% de l’import total del Pla de Cooperació Municipal del 2026 de suport al finançament de la despesa corrent i de capital dels ajuntaments i les entitats municipals descentralitzades i de la despesa de capital als consells comarcals. Resta pendent del pagament a aquelles administracions que no han complert amb la tramesa de documentació economicofinancera a la Generalitat i a la Sindicatura de Comptes.

El vicepresident de la Diputació de Lleida, Agustí Jiménez, ha destacat el Pla de Cooperació “com una eina que permet contribuir la suficiència financera dels municipis”. En aquesta línia, ha explicat que “el fet de transferir el pla al mes de febrer permet als ens locals planificar i executar els seus projectes amb previsió”.

En aquesta línia, el vicepresident ha afegit que “el sistema de transferències que vam implantar a principis d’aquesta legislatura permet simplificar la burocràcia i permet que els ens locals cobrin el primer trimestre de l’any, reafirmant d’aquesta manera el nostre compromís en la gestió responsable”.

El Pla de Cooperació Municipal, que compta amb una partida pressupostària de 57M € i es va aprovar al gener de l’any passat, és de 3 anys i s’efectua a través d’un sistema de transferències. El pla té com a objectiu contribuir a la suficiència financera dels ajuntaments a través d’una transferència corrent, afavorint la simplificació administrativa en benefici dels municipis de la demarcació.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar