La Fira MOS-Sant Miquel de Lleida celebrarà la segona edició del 25 al 27 de setembre. El saló reforça la presència de productors locals i vol consolidar Lleida com a aparador agroalimentari de Catalunya

Per Ràdio Balaguer
51 visites

La Fira MOS-Sant Miquel de Lleida celebrarà la segona edició del 25 al 27 de setembre a Fira de Lleida, coincidint amb les Festes de Tardor. El saló reforçarà la presència de productors i productes del territori i ampliarà les propostes gastronòmiques, amb l'objectiu de consolidar Lleida com un gran aparador agroalimentari de Catalunya. La Generalitat organitzarà o col·laborarà en una quinzena d'activitats, mentre que la Diputació hi participarà amb l'espai Gust de Lleida, que reunirà productors de deu dels tretze consells comarcals. La fira coincidirà amb el segon Saló de l'Automòbil de Lleida, amb més de 600 vehicles nous exposats.

La delegada del Govern a Lleida, Núria Gil, ha destacat que la Fira MOS ha de contribuir a donar continuïtat a la projecció de la gastronomia catalana i lleidatana assolida arran de la designació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia el 2025. Gil ha remarcat que el repte és convertir aquest reconeixement en una oportunitat per continuar projectant els productes i la cuina del territori i generar valor econòmic i social.

La participació de la Generalitat inclourà set tallers de cuina i tasts i diverses presentacions de projectes i iniciatives de promoció alimentària a l'estand del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. S'hi presentaran, entre d'altres, productes amb DOP i IGP, aliments ecològics, producció integrada, mel i carn de xai i conill. Divendres al matí també es presentarà IMPLICAT, la nova marca creada en el marc de l'Estratègia alimentària de Catalunya 2025-2028.

Paral·lelament, els pavellons 4 i 5 i la zona exterior acolliran el segon Saló de l'Automòbil de Lleida, amb una vintena de concessionaris de cotxes i un de motos i més de 600 vehicles nous exposats, amb diferents tipus de motorització.

La Diputació de Lleida desplegarà l'espai Gust de Lleida, amb la participació de deu dels tretze consells comarcals, que hi portaran productors per mostrar i vendre directament els seus productes. L'espai també inclourà demostracions de cuina, restauradors, esportistes i programes de ràdio, així com activitats vinculades a la iniciativa Esport amb Gust de Lleida.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar