La palista de Ponts Laia Sorribes entra al Top 10 mundial en la primera Copa del Món de la temporada de cara als Jocs Olímpics de Los Ángeles
La palista lleidatana Laia Sorribes, nascuda a Ponts, ha acabat en desena posició a la final femenina de caiac K1 de la primera Copa del Món ICF de Canoa Eslàlom de la temporada 2026, celebrada entre el 29 i el 31 de maig a Tacen, als afores de Ljubljana, Eslovènia. El resultat la col·loca entre les deu millors del món en una competició que ha reunit prop de dos-cents esportistes de cinc continents, incloent-hi atletes olímpiques i campiones mundials.
Sorribes va disputar la final el divendres 29 de maig i va registrar un temps total de 97,88 segons. La victòria va correspondre a la local Eva Alina Hočevar, que va completar el recorregut en 81,61 segons sense penalitzacions, seguida de l'australiana Jessica Fox amb 81,74 i l'espanyola Maialen Chourraut, tercera amb 83,85 segons.
En declaracions a Ràdio Balaguer, la palista de Ponts ha contextualitzat el resultat dins d'una temporada que té un objectiu molt concret: classificar el país per als Jocs Olímpics de Los Ángeles.
Malgrat la penalització que li va costar posicions a la final, ja que va fallar una maniobra complexa i va haver de remuntar una porta, Sorribes havia entrat novena a la classificatòria i recorda que es va sentir molt a prop de les primeres. Una posició que, per a ella, té un valor simbòlic especial.
La preparació de Sorribes es basa a la Seu d'Urgell, on entrena cada dia al canal artificial construït per als Jocs Olímpics de Barcelona del 1992. Un entorn que li permet treballar tant la tècnica en aigües ràpides com el condicionament físic. Tot i això, les competicions presenten un repte afegit: els circuits de cada prova mai no es poden entrenar prèviament.
Quant als propers compromisos, Sorribes té un calendari exigent. Aquesta setmana competeix a Praga i la que ve a Augsburg, també en Copa del Món. Però el gran objectiu de la temporada arriba a principis de juliol: el Campionat del Món a Oklahoma, als Estats Units, primera prova del procés classificatori per als Jocs Olímpics. Tanca l'any amb dues cites de referència: la Copa del Món de París, al canal dels anteriors Jocs, i la Copa del Món de la Seu d'Urgell, a casa, on diu que serà una prova “molt bonica”.