L'atur repunta un 1,71% al juny a Lleida, però la demarcació crea 6.276 llocs de treball en plena campanya agrària. El juny es tanca amb 15.155 persones que busquen feina, la xifra més baixa en aquest mes dels darrers divuit anys
L'atur registrat a la demarcació de Lleida ha augmentat en 255 persones al juny, fet que representa un repunt de l'1,71% respecte al maig, segons les dades publicades aquest dijous pel Ministeri de Treball. Les comarques de Ponent, l'Alt Pirineu i l'Aran han tancat el mes amb 15.155 inscrits a les oficines d'ocupació, 33 menys que fa un any (-0,22%). Malgrat l'increment de l'atur registrat, el mercat laboral lleidatà ha continuat generant ocupació en plena campanya agrària. Així, durant el juny la demarcació ha registrat 225.930 afiliats, 6.276 més que al maig (+2,86%). A més, en termes interanuals hi ha 7.503 afiliats més que el juny de l'any passat, un increment del 3,43%, segons les dades del Ministeri d'Inclusió i Seguretat Social.
Després de tres mesos consecutius a la baixa, Lleida ha estat l'única demarcació catalana i una de les deu províncies de l'Estat on la desocupació ha augmentat durant el mes de juny. Tot i això, els 15.155 aturats registrats suposen la dada més baixa en un mes de juny a la demarcació dels últims divuit anys --el 2008 n'hi havia 13.232--.
L'increment d'aturats al juny s'explica pel col·lectiu de persones sense ocupació anterior, que ha crescut de 348 inscrits, segons l'estadística. Pel que fa als sectors econòmics, la desocupació ha augmentat en l'agricultura (+16), però s'ha reduït en els serveis (-56), la construcció (-28) i la indústria (-25).
Durant el juny s'han signat 19.614 contractes a la demarcació de Lleida, 4.776 més que al maig (+32,19%) i 2.338 més que un any enrere (+13,53%). Les contractacions s'han repartit gairebé a parts iguals entre indefinides i temporals. La majoria corresponen al sector serveis (11.038), seguit de l'agricultura (5.481), la indústria (2.123) i la construcció (972).