Lliurament de premis del 13è concurs 'Experiments de pel·lícula'

Per Ràdio Balaguer
101 visites

 

Aquest dimecres a la tarda ha tingut lloc a la Sala d'Actes de la Paeria de Balaguer l'acte de cloenda i lliurament de premis de la 13a edició del concurs comarcal "Experiments de pel·lícula", una iniciativa per fomentar la comunicació científica entre l'alumnat dels centres educatius de la comarca de la Noguera.

El concurs, que forma part del Pla d'impuls de les STEAM, ha estat organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics (CRP) del Servei Educatiu de la Noguera i el Consell Comarcal de la Noguera, amb la col·laboració de la Paeria de Balaguer. L'objectiu principal és promoure la curiositat científica i el protagonisme de l'alumnat mitjançant la creació de vídeos curts que mostren experiments fets amb materials senzills i seguint el mètode científic.

Enguany hi han participat 6 centres educatius de la comarca, amb un total de 14 vídeos presentats. Les produccions s'han dividit en quatre categories segons l'etapa educativa, i els premis han estat els següents:

-Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària: premi ex aequo per al vídeo “Quan el mar no pot respirar”, de l’Escola l’Àngel Guimerà; i “Per què el gel del planeta es fon?”, de l’Escola Clavador Espriu.

-Cicle Mitjà i Superior de Primària: guanyador el vídeo “Simulació de turbulències i contaminació”, de l’Escola Clavador Espriu.

-Educació Especial (SIEI i UEC): guanyador el vídeo “La piremavera ha arribat”, de l'Escola L'Estel.

-Educació Secundària Obligatòria i Postobligatòria: Accèssit per un grup de 4t d'ESO de l'Institut Ciutat de Balaguer, amb el vídeo “ Per què ens hem de rentar les mans”. I guanyador l’Institut Almatà amb el vídeo “ Ús del mètode científic”.

Durant l'acte s'han projectat els vídeos premiats i s'han lliurat diplomes i vals de compra als centres participants, destinats a reforçar la tasca educativa i científica als centres. El jurat ha destacat la creativitat, el rigor i la capacitat comunicativa dels treballs presentats.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar