Marc Gairí actua aquest dijous a Vallfogona de Balaguer dins el cicle “Vesprades. Cases de la Música als Ateneus”

Per Ràdio Balaguer
83 visites
Marc Gairí
Marc Gairí

El cicle “Vesprades. Cases de la Música als Ateneus” s’estrena aquesta setmana a la comarca de la Noguera amb l’actuació del cantautor lleidatà Marc Gairí, que estarà en directe el dijous 23 d’abril a les 20 h a la Plaça dels 16 Jutges, en un concert organitzat conjuntament amb l’Associació Cultural El Xop de Vallfogona de Balaguer. Serà en el marc de la sisena edició d’aquesta iniciativa impulsada per la Delegació Territorial Terres de Ponent de la Federació d’Ateneus de Catalunya i la Casa de la Música de Lleida, l’Alt Pirineu i Aran.

Gairí, artista emergent format en un entorn familiar musical, presenta una proposta íntima i carregada de sensibilitat, basada en el seu primer treball, Dins meu (2025). Es tracta d’un EP que recull composicions creades al llarg de diferents etapes vitals i que reflecteixen una voluntat d’expressió personal honesta i propera. En directe, l’artista revisita aquestes peces en un format reduït i emotiu, acompanyat pel seu germà Pau Gairí al saxo, amb qui construeix un diàleg musical que busca connectar amb el públic en espais de proximitat.

Aquest concert forma part de la primera fase del cicle, que s’estén entre els mesos d’abril i juny i que inclou una vuitena de propostes emergents que actuaran en diferents ateneus de les Terres de Ponent. La iniciativa, que enguany arriba a la seva sisena edició després de l’èxit de les anteriors, té com a objectiu apropar la música en directe al territori, fomentar la cohesió social i consolidar els ateneus com a espais de dinamització cultural.

Posteriorment, el cicle farà parada a Térmens el pròxim 2 de maig amb l’actuació de la cantautora lleidatana Paula Milara, que oferirà un concert a les 20.30 h a l’Ateneu local. La seva proposta combina estils com el pop, el rock, el folk i la bossa nova, amb una especial atenció a les harmonies vocals, en un moment en què prepara la publicació del seu primer EP prevista per aquest mes de maig.

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar