Més de 250 escolars participen aquesta setmana en la campanya de plantada d’arbres al Monestir de les Franqueses impulsada per la Paeria

Per Ràdio Balaguer
62 visites
Plantada I Larbre I Breakout Franqueses 2026 5

La Paeria de Balaguer, dins el Pla Municipal de Dinàmica Educativa, impulsa un any més la campanya de plantada d’arbres amb l’alumnat de quart de primària dels centres educatius de la ciutat. L’activitat, que s’està duent a terme aquesta setmana a l’entorn del Monestir de les Franqueses, combina educació ambiental i descoberta del patrimoni local.

Durant la setmana ja han participat alumnes de l’Escola Pia, l’Escola La Noguera, el CEE Estel, l’Escola Àngel Guimerà i l’Escola Gaspar de Portolà. De cara a divendres està previst que hi prengui part l’alumnat de l’Escola Vedruna, que tancaran aquesta edició de la plantada. En total, hi participaran més de 250 alumnes.

La proposta inclou, d’una banda, una plantada d’arbres per repoblar l’entorn del monestir amb la col·laboració de la brigada de jardineria municipal i, de l’altra, un breakout educatiu titulat “Descobrim el tresor de les Franqueses”, dinamitzat pel Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera. Sobre aquesta segona activitat, Eric Berga, del CRP, ha explicat que el format ha anat evolucionant amb el pas del temps. “Les dues activitats són continuïstes, tenen molts anys de trajectòria, per molt que en el cas d'aquesta segona activitat de descoberta sí que s'ha anat modificant una mica el format de l'activitat, que amb els anys ha passat de ser un dossier didàctic a una activitat de descoberta més dinàmica basada en el joc. Tot i així, totes dues activitats conserven el mateix esperit: conèixer i aprendre a estimar i a respectar el patrimoni natural i històric que tenim a la ciutat”, ha expressat.

La iniciativa té com a objectiu promoure un canvi d’actituds i comportaments entre els escolars, fomentant actuacions que contribueixin a la conservació i millora del medi ambient. També es vol donar a conèixer el patrimoni natural i la vegetació autòctona de la zona, així com reforçar l’estima i la cura pel patrimoni cultural local.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar