Penelles es convertirà aquest cap de setmana en un gran espai d’art a l’aire lliure amb una nova edició del Gargar Festival de Murals i d’Art Rural. Els primers artistes ja treballen als carrers, i el Gargar Comedy inaugura oficialment el festival aquest dijous amb l’espectacle Grosso Modo d’Andrés Fajngold
El Gargar Festival de Murals i d’Art Rural ha començat a desplegar la seva activitat a Penelles amb les primeres intervencions artístiques als carrers del municipi, que durant aquests dies es convertirà en un espai viu de creació i participació. Amb l’arribada dels artistes i l’inici dels murals, el poble ja respira l’ambient característic del festival, que es desenvoluparà plenament els dies 1, 2 i 3 de maig.
Aquest vespre el Gargar donarà el tret de sortida oficial amb el Gargar Comedy, que portarà a la plaça l’espectacle Grosso Modo amb Andrés Fajngold en una sessió gratuïta que combina humor, proximitat i esperit festiu. Amb aquesta proposta, el festival reforça el seu caràcter obert i transversal, ampliant la seva programació més enllà del muralisme i convertint la plaça en un primer punt de trobada per al públic.
Els primers murals prenen forma
Des de primera hora del dia diversos artistes participants han començat a treballar en les seves intervencions, iniciant així un procés creatiu que es podrà seguir en directe al llarg del cap de setmana. Aquesta dimensió oberta i participativa és un dels trets distintius del Gargar, que permet als visitants observar de prop el desenvolupament de les obres i establir un diàleg directe amb els creadors.
Amb la progressiva aparició dels primers murals, Penelles comença a transformar-se en un gran recorregut artístic a l’aire lliure on conviuen estils, llenguatges i mirades diverses en sintonia amb el paisatge i la identitat del territori.
Un cap de setmana per crear i compartir
El gruix de la programació tindrà lloc a partir de divendres, amb tres dies intensos d’activitats que combinaran intervencions murals, tallers participatius i propostes culturals i festives per a tots els públics. El vessant participatiu tornarà a tenir un paper destacat amb l’Espai Tallers, situat a la Placeta de l’Església Vella, concebut com un entorn obert on petits i grans podran experimentar amb l’art, crear en comunitat i deixar volar la imaginació.
Enguany, els tallers giren al voltant del concepte de la pau i la convivència, amb el cactus com a imatge inspiradora, una figura que convida a transformar la defensa en expressió creativa i a construir imaginaris compartits des d’una mirada lúdica i positiva. Propostes com la creació d’“animals impossibles”, els tallers de serigrafia i collage o el disseny d’adhesius formen part d’una programació pensada per fomentar la creativitat i el treball col·lectiu.
Entre les activitats destacades del cap de setmana, sobresurt també el vermut musical de dissabte amb Miqui Puig, que s’ha consolidat com un dels grans clàssics del festival i que enguany celebra la seva tercera edició consecutiva.
La jornada de diumenge tindrà un protagonisme especial amb la coincidència amb les Festes del Roser, la Festa Major Petita de Penelles, origen del mateix Gargar. Aquesta combinació permetrà unir art contemporani i tradició popular en una mateixa celebració, amb activitats com la trobada de tractors antics, l’esmorzar popular, l’ofrena floral o la cercavila pels carrers del municipi. Bergós ha remarcat que aquesta jornada simbolitza la convivència entre modernitat i arrelament, un dels trets distintius del festival.
La programació del Gar-gar es pot consultar al web gargarfestival.com