Set establiments pugnen per fer el millor esmorzar de forquilla de Lleida. Torrelameu acull diumnege la Semifinal Lleidatana de la Lliga del Porc i la Forquilla

Per Ràdio Balaguer
105 visites
Foto de l'edició de l'any passat
Foto de l'edició de l'any passat

El Centre Cívic de Torrelameu acull aquest diumenge, dia 28 de juny, la semifinal lleidatana de la Lliga del Porc i la Forquilla amb set cuiners i cuineres participants de diferents comarques de la plana i el Pirineu i un esmorzar popular de galtes estofades amb patata pel públic. Impulsada pel Grup de Sanejament Porcí de Lleida i la consultora enogastronòmica Como Pomona, la Lliga del Porc i la Forquilla compta amb el patrocini de BonÀrea i Carviresa, així com amb el suport institucional de Gust de Lleida de la Diputació de Lleida i la Generalitat de Catalunya.

Els participants d’aquesta ronda ponentina són Isidre Codina del Bar Lídia de Lleida; Dani López Fernández de Can Manos d’Artesa de Lleida; Josep Canut de Sidreria Casa Pau d’Arties; Jaume Lázaro d’Origen-Bar Piscines Vallbona de les Monges; Ferran Accensi de Volta Plats de Benavent del Segrià; Gerard Balasch del Bar Tòfol de Lleida; i Eva Chica Carrillo de Txica de Xef dels Arcs. El jurat estarà format per professionals i experts en la matèria com la sommelier i creadora de contingut Marta Clot, el periodista i gastrònom Albert Molins; el creador de contingut Jonathan Nuevo, la bloguera de cuina Dolors Mateu; i el membre del col·lectiu Ben Entaulats de Térmens, Ramon Batarri.

La Lliga del porc i la Forquilla, que va arrencar al barri del Serrallo del Port de Tarragona, finalitzarà a Lleida amb la gran Final Catalana, que reunirà els tres finalistes de cada província el diumenge 27 de setembre, en el marc de la Fira de Sant Miquel. La competició es desenvoluparà entre els mesos de juny i setembre amb quatre semifinals territorials i una final catalana. Després de Torrelameu; la semifinal gironina serà el 12 de juliol a Santa Coloma de Farners; i la barcelonina, el 6 de setembre a la Garriga.

 

Reivindicar els esmorzars de forquilla com a patrimoni gastronòmic

L'organització subratlla que l'objectiu de la iniciativa és "retre homenatge a aquest àpat tradicional com a patrimoni gastronòmic de la nostra cultura i reconèixer la tasca dels establiments de restauració que mantenen viu el receptari dels esmorzars de forquilla". A més, enguany el jurat valorarà especialment la incorporació de productes amb DOP i IGP catalanes.

 

Una festa gastronòmica oberta a tothom

Més enllà de la competició, la Lliga manté el seu caràcter festiu i divulgatiu amb esmorzars populars que permetran al públic gaudir d'alguns dels plats més emblemàtics dels esmorzars de forquilla catalans, com les galtes, les mandonguilles amb calamar, la botifarra amb seques o la tradicional cassola de tros.

Els àpats s'acompanyaran amb pa, vins Carviresa de la DO Costers del Segre, refrescos Sanmy i aigua. Els tiquets es poden adquirir a través dels portals www.lligadelaforquilla.com i www.entrapolis.com.

La periodista i presentadora Clàudia Raymat és l'encarregada de conduir les cinc proves del circuit, entrevistant participants, membres del jurat i assistents per convertir cada cita en una autèntica celebració de la cultura gastronòmica catalana.

El mes destacat