Toni Camarasa impulsa, per vuitè any consecutiu, l'exposició "De Sol a Sol", una proposta artística singular que convertirà novament el seu hort de Santalinya (La Noguera) en un espai de trobada entre art i natura

Per Ràdio Balaguer
107 visites

Els caps de setmana del 25 i 26 de juliol i de l'1 i 2 d'agost, l'entorn rural es transformarà en una galeria a l'aire lliure oberta als visitants des de la sortida fins a la posta de sol

La mostra reunirà cinc creadors amb trajectòries i llenguatges artístics ben diversos: Toni Camarasa, Anna Alemán, Isabel Bacardit, Josep Pascual i Pato. Junts conformen un recorregut visual que va de la pintura a l'escultura, de l'aquarel·la a la forja artística, tot establint un diàleg natural amb el paisatge que envolta l'exposició.  Les escultures de ferro d'Anna Alemán, la pintura matèrica i profundament emocional d'Isabel Bacardit, les aquarel·les poètiques i contemplatives de Josep Pascual i la mirada vinculada al territori de Pato conviuran amb l'univers creatiu de Toni Camarasa, creador i ànima del projecte.

Pintor i escultor de reconeguda trajectòria, Camarasa ha desenvolupat un llenguatge propi poblat d'animals, personatges i formes que combinen tendresa, humor i una estètica primitivista molt característica. Les seves arrels a Santalinya i el record de la vida rural continuen sent una font inesgotable d'inspiració per a una obra que ha estat exposada en ciutats com Barcelona, París, Amsterdam, Seül o Tòquio.

Fidel a l'esperit amb què va néixer la iniciativa, "De Sol a Sol" aposta per una experiència artística propera i accessible, on les obres comparteixen protagonisme amb els arbres, els murs de pedra i la llum canviant de l'estiu. Després de vuit edicions, la mostra s'ha consolidat com una de les cites culturals més singulars de la comarca.

La imatge gràfica d'enguany, creada pel mateix Toni Camarasa, està inspirada en el pròxim eclipsi de lluna del 12 d'agost. Amb el seu llenguatge naif, alegre i ple d'humor, l'artista representa el sol i la lluna en una composició que sintetitza perfectament l'esperit de l'exposició: imaginació, natura i celebració de la creativitat.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar