1.300 joves participen al concurs de lectura 'Llegir té premi'. Els lectors, d'entre 8 i 16 anys, han llegit un total de 5.782 llibres

Per Ràdio Balaguer
522 visites
1.300 joves han participat enguany en el concurs Llegir té premi, que té per objectiu promoure la lectura personal o en grup i millorar la comprensió lectora durant les vacances d'estiu. Aquesta iniciativa del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura ha tingut lloc entre l'1 de juliol i el 12 de setembre arreu de Catalunya i ha aplegat usuaris d'entre 8 i 16 anys de 176 biblioteques.
 
El concurs s'ha realitzat a través del portal educatiu Legiland i s'ha organitzat en dues categories, de 8 a 11 anys i de 12 a 16 anys. En aquesta edició del concurs, s'han creat un total de 114 equips o clubs de lectura. Un cop registrats a la plataforma habilitada per concursar, els joves han pogut seleccionar les lectures entre més de 500 títols en català, castellà i anglès. Alguns dels llibres proposats corresponen a edicions de textos de lectura fàcil.
 
El catàleg de propostes de lectura ha estat seleccionat en base a lectures adequades a l'edat i possibles interessos dels participants, des de títols clàssics a les darreres novetats de la literatura juvenil. Tots els títols seleccionats es troben disponibles en suport paper a les biblioteques públiques i, alguns d'ells, també a la biblioteca digital eBiblioCat.
 
El concurs en xifres
En aquest edició, s'han llegit un total de 5.782 llibres. La mitjana de valoració dels llibres llegits ha estat de 8,01. A més, s'han realitzat un total de 66.660 qüestionaris i el percentatge d'encerts al qüestionari proposat per validar la comprensió lectora ha estat del 77,37 %. Altres dades destacades de l'edició d'enguany són:
 
- Nombre de lectors que han finalitzat almenys 1 llibre: 825
- Nombre d'equips: 114
- Comentaris fets pels lectors en acabar un llibre: 2.234
- Usuaris que han aconseguit almenys 1 medalla: 716
- Total de medalles guanyades: 3.294
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar