131 alumnes nouvinguts a les Terres de Lleida es reuneixen a Balaguer en el marc de la Primera Trobada d'Aules d'Acollida de Secundària

Per Ràdio Balaguer
932 visites
96F6C248F223B05Dc45821512A48Da1Baulesacollida

Un total de 131 alumnes nouvinguts a les Terres de Lleida s'han reunit avui a Balaguer en el marc de la Primera Trobada d'Aules d'Acollida de secundària que s'ha fet a la capital de la Noguera.

Imatge de la trobadaL'objectiu de les aules d'acollida és, sobretot, dotar els alumnes nouvinguts  dels coneixements elementals de llengua catalana que els permetin, progressivament, desenvolupar-se amb normalitat dins i fora dels centres educatius.

Una de les moltes activitats que es duen a terme en les aules d'acollida és l'anomenada “Ens escrivim, ens coneixem”, un intercanvi de correspondència entre alumnes d'aula d'acollida de diferents centres que el que pretén és fomentar la interrelació entre tot l'alumnat.

Així ho ha explicat el director del Servei Educatiu de la Noguera, Joan Arjona.

audio

Iniciatives com aquesta incideixen en el valor social de la llengua, potenciant-ne els valors com a eina de cohesió social. És per això que tot i que la d'avui es la Primera Trobada d'Aules d'Acollida que es fa a Balaguer ja s'està pensant en repetir l'experiència.

Ho ha avançat el mateix Joan Arjona.

audio

Arjona també ha explicat que pel mes de juny s'està preparant ja una nova Trobada d'Aules d'Acollida, en aquest cas, però, la primera d'alumnes de Primària.

En la d'avui hi han participat 131 alumnes de Secundària procedents de deu centres escolars de Balaguer, Sort, Artesa de Segre, Tremp, La Pobla de Segur, la Val d'Aran, i el Pont de Suert.

La Trobada d'avui ha estat organitzada a Balaguer pel Servei Educatiu de la Noguera, el Consell Comarcal i l'Ajuntament de la ciutat.      

Audios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=928

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar