A partir de demà, es poden sol·licitar les retirades de producció de fruita dolça previstes en la quota de 20.000 tones acordada per la Comissió Europea.

Per Ràdio Balaguer
569 visites
7C96Cccc05D3Bdd10Da2Cfc1406Eee7Cpressecs

Sindicats agraris es van reunir ahir amb el Ministeri d'Agricultura per tractar la gestió de la retirada de 20.000 tones de fruita acordada per la Comissió d'Agricultura. En el transcurs de la trobada, el Ministeri va comunicar que, a partir d'avui, 29 d'agost, els agricultors poden sol·licitar les retirades amb caràcter retroactiu des del passat 3 d'agost.  

En una reunió posterior entre el president d'ASAJA Lleida, Pere Roqué; el secretari general d'ASAJA Aragón, Ángel Samper, i el subdirector de Produccions Agroalimentàries, Ignacio Arance, l'entitat agrària va presentar una proposta de mesures al pla de xoc per a la reactivació dels productors de fruita dolça. La principal reclamació de l'entitat és l'increment de subvenció de les pòlisses 2018 per part d'ENESA-Entitat Nacional de Seguros Agrarios. 

Segons ASAJA, "Una de les eines estratègiques que té l'Estat per a la protecció del pagesos i ramaders és la contractació d'assegurances agràries a través de subvencions i reduir així els costos de les pòlisses; i més que mai, va afirmar Pere Roqué, aquesta és una mesura indispensable per compensar les pèrdues ruïnoses que pateixen i patiran els productors de fruita dolça de la Vall de l'Ebre". 

El president d'ASAJA va recordar que, a banda de la retirada de producció, "és urgent aplicar altres mesures per pal·liar els efectes de la crisi de preus que pateix el sector des de fa tres anys, perquè sinó, està en risc la continuïtat de moltes explotacions agrícoles". Així, a l'increment de les subvencions a ENESA. S'hi sumen a altres reclamacions com la bonificació de les quotes de la Seguretat Social d'Autònoms dels Agricultors Professionals des de l'1 de juny del 2017 a l'1 de juliol del 2018 i la bonificació de les quotes empresarials liquidades a final de mes en el mateix període o rebaixes fiscals de mòduls en la Renda 2017. Finalment, la proposta d'ASAJA demana l'aplicació de crèdits a interès zero para pal·liar las pèrdues de la campanya de fruita dolça 2017.  

Per la seva banda, membres del sindicat JARC-COAG van demanar, en relació a la retirada, que sigui molt contundent i rigorosa, per vetllar per la qualitat de la fruita de retirada, tenint com a prioritat la fruita comercial envers la vella. La resposta del Ministeri, va ser que aquesta és competència de cada comunitat autònoma. La normativa Europea es molt clara, només es pot retirar fruita per al consum.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar