Abans que finalitzi el mes de maig podria entrar en servei la nova variant nord-oest de Balaguer (C-12), segons ha avançat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, que ha visitat l'obra amb l'alcalde Jordi Ignasi Vidal.
Abans que finalitzi el mes de maig podria entrar en servei la nova variant nord-oest de Balaguer (C-12), segons ha avançat aquest migdia el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, que ha visitat l'obra juntament amb l'alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal.
Font també ha destacat que, tot i ser una obra modesta pel que fa a la inversió, uns 3,5 milions d'euros, els efectes que tindrà per la mobilitat dels usuaris de la C-12 i també per la pròpia ciutat de Balaguer seran molt importants.
Àudio.
Segons Ricard Font, la nova variant evitarà el pas de 2.000 vehicles per Balaguer i reduirà també entre 5 i 10 minuts la mobilitat dels vehicles que es desplacen des de Lleida o Barcelona cap al Pirineu.
Àudio.
Per a la construcció de la variant, Font també ha destacat que s'han respectat tots els passos agrícoles necessaris alhora que s'ha contribuït, ha dit, a la preservació del camí de Sant Jaume.
Per la seva banda, l'alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, s'ha mostra satisfet perquè, finalment, aquest infraestructura sigui una realitat.
Àudio.
La variant nord-oest de Balaguer que el departament de Territori i Sostenibilitat va iniciar el passat 28 de setembre donarà continuïtat a l'actual variant sud i evitarà el trànsit de pas per l'interior del nucli urbà dels vehicles que, des de Lleida o des d'Alfarràs, es dirigeixin cap a poblacions com les Avellanes o Àger amb la qual cosa es reduirà el trànsit en algunes vies com el carrer Urgell, el pont de Sant Miquel o el Passeig dels Erals.
Precisament, un cop acabada la variant, el tram de via del carrer Urgell i el pont de Sant Miquel, actualment de Carreteres, passarà a ser de titularitat municipal, per tant, a formar part de la trama urbana de la ciutat. El traspàs donarà llibertat al consistori per decidir, finalment, quina és la millor solució per garantir la seguretat al Pont de Sant Miquel.
La nova variant, que discorre per l'oest del nucli urbà de Balaguer, té una longitud d'1,9 quilòmetres; s'inicia al final de l'actual variant sud de Balaguer i finalitza a la C-12, a prop del cementiri municipal. L'amplada de la carretera és de 10 metres, formada per una calçada de dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres cadascun.
De fet, es tracta d'una infraestructura que la ciutat esperava des de fa molts anys. El departament de Política Territorial i Obres Públiques, va adjudicar els treballs a finals del 2010 a l'empresa ACSA-Sorigué per 3,5 MEUR.