Agricultura ha pagat 4,5 M d'euros de l'ajut de plans de reestructuració de la vinya. Amb aquest pagament i els dos fets al maig s'ha aconseguit arribar al 90% d'execució dels fons FEAGA 2018

Per Ràdio Balaguer
426 visites
Cb53Aadc5B09C0B2E43C1E89C1801E8Bvinyes
El passat divendres es va fer un tercer pagament de l'ajut dels plans de reestructuració de la vinya. En total s'hauran pagat a 1.133 viticultors un total de 4.585.096 euros corresponents a la primera bestreta de l'ajut de reestructuració de la vinya de la campanya 2017/2018, i de saldos de campanyes anteriors. El percentatge de finançament ha estat del 50% a tots els grups de prioritats que han presentat una garantia bancària.
 
Amb aquest pagament i els dos pagaments fets al maig s'ha aconseguit arribar al 90% d'execució dels fons FEAGA 2018 inicialment assignats que van ser de 5.039.678 euros. Amb això, Catalunya podrà optar a un nou repartiment de fons, que permetrà efectuar pagaments abans del 15 d'octubre.
 
L'ajut de reestructuració i reconversió de la vinya és una mesura del Programa de suport al sector vitivinícola, previst al Reglament (UE) 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 desembre de 2013. Aquesta normativa permet crear una organització comuna de mercats dels productes agraris i preveu que cada Estat membre presenti a la Comissió un projecte de programa de suport de cinc anys que comprengui mesures d'ajut al sector vitivinícola. Té un finançament 100% de la Unió Europea, persegueix impulsar l'augment de la competitivitat de les explotacions vitivinícoles i afavorir la seva modernització i l'adequació varietal a les tendències del mercat. Tot això amb la finalitat de reforçar l'estructura del sector.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar