Alerta per la plaga de processionària que afecta als pins. Les temperatures càlides de la tardor i de començaments d'hivern han facilitat l'extensió de la plaga.

Per Ràdio Balaguer
1134 visites
38B5F3B5A3Ce17Bfd9F5A0081D853A98Processionria
Preocupació per l'extensió de la plaga de processionària causada per les altes temperatures d'aquest any. Les erugues de la processionària són aquest any molt presents als boscos de pins. Els propietaris i els usuaris de boscos demanen que la Generalitat destini més recursos per combatre-la. 
 
Les erugues es mengen les fulles verdes dels pins i els afebleixen. Però, a més, causen al•lèrgies i urticàries en les persones, tant per contacte directe com per l'aire. 
 
El Departament d'Agricultura veu amb ''preocupació'' les previsions per a la propera campanya de la plaga de processionària que afecta els pins de molts boscos del país. Calcula que caldrà fumigar fins a 20.000 hectàrees de bosc si les condicions climatològiques continuen com les actuals. 
 
Meritxell Serret és la consellera d'Agricultura.
 
Àudio 
 
Enguany han estat 7.000 les hectàrees fumigades però l'afectació de la plaga ha arribat a les 100.000 hectàrees de bosc, ja que les altes temperatures i la sequera han afavorit a la proliferació del cuc. 
 
La baixada de les temperatures els pròxims dies pot ajudar a minimitzar l'impacte de la processionària.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar