Aquest dijous al matí ha tingut lloc la visita de les autoritats municipals a l'activitat 'Reforestem els espais naturals de Balaguer', una proposta del Pla Municipal de Dinàmica Educativa que es du a terme al Monestir de les Franqueses

Per Ràdio Balaguer
832 visites

Aquest dijous al matí ha tingut lloc la visita de les autoritats municipals a l'activitat  "Reforestem els espais naturals de Balaguer", una activitat emmarcada dins el Pla Municipal de Dinàmica Educativa i que s'allargarà fins al 12 de febrer al Monestir de les Franqueses.

Durant la visita, el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, ha explicat que fer la plantació d'arbres a la zona de les Franqueses no és cap novetat, perquè des que l'espai és municipal, la Paeria ha buscat la manera de reforçar el creixement de la vegetació natural a la zona de la bultra, a prop de les Franqueses, una zona on hi havia antics camps de conreu o pedreres.

Vidal també ha explicat que l'activitat serveix per reforçar l'espai natural i alhora la sensibilitat dels nens i nenes enfront la conservació d'aquests. En aquest sentit ha recordat que a més de l'activitat de reforestació, amb la col·laboració dels Espais Naturals de Ponent, es fan altres activitats per donar a conèixer la fauna autòctona, sobretot les aus, i també el patrimoni cultural, amb un scape room.

Amb aquesta activitat de l'escape room, l'alumnat coneix l'interior de l'església, identifica les diferents estances del monestir i fa una ullada a la façana per identificar totes les marques dels picapedrers que hi van treballar. Aquesta dinàmica té molta acceptació per part de l'alumnat, ja que al finalitzar el joc té una petita recompensa.

Aquest any i degut a la pandèmia no es barregen escoles, es destina un dia per cada centre educatiu i les activitats es fan per cada bombolla sense agrupar-se.

Els dies que en comptes de dues, són tres bombolles s'ha afegit una tercera activitat per tal de mantenir la rotació i no agrupar els alumnes.

Aquesta tercera activitat està organitzada per l'entitat Espais Naturals de Ponent amb l'objectiu de donar a conèixer els espais naturals, a través dels ocells que hi habiten i la seva interacció amb els elements de l'entorn.

Enric Morera, tècnic del projecte Espais Naturals de Ponent, ha explicat com va sorgir la idea de la col·laboració amb la Paeria i el Centre de Recursos, amb una activitat que encaixava perfectament dins del seu projecte, que pretén posar en valor 20 espais naturals de la plana de ponent.

Morera ha explicat que la seva activitat vol potenciar el poder deductiu dels nens, perque siguin capaços de sortir al camp amb una mirada més curiosa, que els permeti identificar la fauna que tenen al seu entorn.

L'activitat s'adreça a l'alumnat de 4t de primària tot i que aquest any hi ha escoles que la realitzen amb les bombolles de cicle mitjà.

D'aquesta organització respectant les bombolles habituals per permetre fer l'activitat amb màxima seguretat n'ha parlat també el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal.

Per dur a terme aquestes activitats es compta amb personal de jardineria, personal de les Franqueses i personal d'Educació de la Paeria, a més del personal del Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar