Aquest dilluns es farà al Museu de la Noguera la xerrada 'El temps d'Arnau Mir i Arsenda: una perspectiva literària', a càrrec de l'escriptor i periodista, Vicenç Villatoro
Villatoro oferirà una conferència dedicada a les figures històriques d’Arnau Mir de Tost i Arsenda d’Àger, dos personatges fonamentals en la consolidació i l’organització del territori del Montsec durant l’edat mitjana. Actualment instal·lat a Àger, Villatoro està escrivint un llibre dedicat a aquests dos personatges històrics, i compartirà la seva visió personal i històrica sobre el seu llegat i la seva transcendència en la història de Ponent.
La xerrada s’emmarca en un projecte de divulgació impulsat per diverses institucions del territori amb l’objectiu de donar a conèixer la figura d’Arnau Mir de Tost i Arsenda d’Àger, posar en valor el seu llegat patrimonial i històric.
El projecte també té com a objectiu crear una ruta turística transversal pel Montsec, amb Arnau Mir i Arsenda com a fil conductor del seu llegat històric i patrimonial.
Una iniciativa impulsada pels ajuntaments d’Àger, Isona i Conca Dellà i Mur, juntament amb el Geoparc Orígens, la Fundació Arnau Mir de Tost i els Consells Comarcals de la Noguera i el Pallars Jussà.
L’activitat tindrà lloc a les 19:30h al Museu de la Noguera.