Aquest dimecres, tindrà lloc el segon taller de dansa per aprendre a ballar 'La Galop de Balaguer'. Aquest taller es farà a les 8 del vespre a la plaça del Museu i serà dirigit per Albert Bonet.

Per Ràdio Balaguer
994 visites
5590E73F17C93D73Fe35A296B0005559Tallerballgalopbalaguer
El taller de dansa té per objectiu ensenyar a ballar un ball popular, avui en dia perdut, que es dansava a Balaguer durant la fira dels Enamorats que es feia al setembre. Aquesta dansa, que porta per títol "La Galop de Balaguer" va ser recollida pel folklorista Joan Amades i publicada en el seu "Costumari Català". 
 
L'ajuntament de Balaguer, a través del Museu de la Noguera, recuperarà aquesta dansa per tal que es faci una ballada popular el diumenge dia 16 de setembre en motiu de la Festa de l'Harpia, serà a la 1 de la tarda a la plaça del Mercadal, tot recordant aquella antiga fira i la tradició que hi anava lligada. 
 
L'objectiu és que la ballada de la Galop es repeteixi cada any en aquestes dates i esdevingui un esdeveniment popular i participatiu, com ho són altres danses en altres ciutats catalanes. També està previst que aquest curs 2018-2019 s'incorpori el taller de la Galop de Balaguer com a una activitat del Pla Municipal de Dinàmica Educativa a les escoles del municipi que ho sol•licitin.
 
La música de la Galop de Balaguer ha estat recuperada, a partir de les partitures de Joan Amades,  pel professor Xavier Piñol de l'Escola Municipal de Música de Balaguer i els passos del ball pel director de la Xemeneia, Espai de Dansa, Albert Bonet.
 
El primer taller de dansa per aprendre a ballar la Galop de Balaguer va tenir lloc el passat dijous dia 6. Pel que fa a aquest segon es realitzarà  novament a la plaça del Museu avui dimecres a les 8 del vespre. Aquest taller es totalment gratuït. 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar