Aquest diumenge es celebra el tradicional Aplec de les Franqueses.
La jornada ha començat a 1/4 d'11 amb una caminada que ha sortit des de la placeta de Sant Domènec i ha anat fins a les Franqueses tot fent el tram del Camí del Segre.
A 3/4 de 12 s'ha realitzat un recorregut pels espais del parc de Sta. Maria de les Franqueses i a 1/4 de 2 està prevista la tradicional celebració de la missa. En finalitzar, es farà el tradicional dinar popular. La sobretaula del dinar estarà amenitzada pel grup d'havaneres Vent de Ponent.
L'aplec del Monestir de Santa Maria de les Franqueses està organitzat per la Parròquia de Sta. Maria de Balaguer i hi col•laboren, entre d'altres, l'Ajuntament de Balaguer, l'Associació d'amics del Cister Santa Maria de les Franqueses, l'Associació Dona Rural, la Colla Sardanista Santa Maria de les Franqueses i els Amics del Camí de Sant Jaume "Cruïlla Balaguer".