Aquest matí ha tingut lloc una sessió del projecte 'Omplim la motxilla!' impulsat per l'Àrea d'Educació de la Paeria de Balaguer amb l'objectiu d'afavorir la implicació de les famílies en l'educació
Aquest matí s'ha dut a terme a l'Espai Temps de Cures de Balaguer una sessió del projecte "Omplim la motxilla!", una iniciativa del Pla Educatiu d'Entorn coordinada per l'Àrea d'Educació de la Paeria amb el suport de diversos serveis i entitats de la ciutat. La proposta ha tingut com a finalitat afavorir la implicació de les famílies en l'educació dels infants i facilitar-ne l'adaptació al sistema escolar, especialment en el cas de famílies nouvingudes o que encara no tenen fills escolaritzats.
La paera d'Igualtat, Educació i Infància, Anna Profitós, ha explicat que l'actuació ha sorgit arran de la demanda de les directives dels serveis educatius i que s'ha incorporat dins del Pla Educatiu d'Entorn. Segons Profitós, la intenció ha estat que les famílies coneguin millor el funcionament del sistema educatiu i, alhora, fomentar la cohesió entre la comunitat de famílies.
La sessió ha combinat una primera part explicativa amb una segona de torn obert de paraules, en què les famílies participants han pogut resoldre dubtes i compartir experiències. Segons la tècnica coordinadora de Creu Roja la Noguera, Vicky Armingol, hi han intervingut diversos professionals: una infermera del CAP, que ha parlat de salut; una especialista del CEDIAP, que ha abordat el desenvolupament del llenguatge; la pròpia Creu Roja, que s'ha centrat en la integració; i representants d'algunes AFA, que han explicat el funcionament d'aquestes associacions.
La trobada, que ha comptat amb servei de canguratge per facilitar la participació, s'ha adreçat especialment a famílies amb infants que inicien l'escolarització a I2 o I3, així com a famílies nouvingudes o amb estructures familiars singulars.
Des de la Paeria i el Pla Educatiu d'Entorn s'ha remarcat que aquest tipus d'accions contribueixen a millorar el vincle entre famílies i centres educatius, afavorir la cohesió social i consolidar una comunitat educativa més diversa i participativa.