Aquesta setmana es desenvolupa a Balaguer la 26a edició de la Fira de Jocs de Pati, adreçada als alumnes de 2n cicle de primària, on es juga i s'ensenya a jugar als clàssics de sempre. Avui ha estat el torn de l'escola Àngel Guimerà

Per Ràdio Balaguer
877 visites
Af62Df401C16De6C6C3289456297752Afirajocsdepati2021

Aquesta setmana es desenvolupa a Balaguer la 26a edició de la Fira de Jocs de Pati, adreçada als alumnes de 2n cicle de primària, on es juga i s'ensenya a jugar als clàssics de sempre. 

Els alumnes de l'escola Vedruna Balaguer van ser els primers a participar-hi el passat divendres i avui ha estat el torn de l'escola Àngel Guimerà. La previsió és que demà dimarts hi assisteixin els de l'Escola La Noguera, dimecres l'Escola Mont-roig, dijous l'Escola Pia i divendres Gaspar de Portolà. 

Una de les novetats d'enguany és que l'activitat es fa al pavelló Molí de l'Esquerrà. Es tracta d'un canvi que ja estava previst, tal i com explica el tècnic de l'àrea d'Esports de la Paeria, Albert Marvà, que també ha dit que per dur a terme la Fira s'han adoptat les mesures de seguretat i prevenció establertes pel Procicat. 

El mateix Marvà recorda també que la Fira de Jocs de Pati vol potenciar l'activitat física però també els hàbits d'alimentació saludable, i per aquest motiu s'ofereix als infants un esmorzar amb una peça de fruita. 

Amb aquesta fira també es vol promocionar el joc com a activitat lúdica i de lleure, recuperant alguns dels jocs populars i tradicionals com la rila, la xarranca, les curses de sacs i el cementiri, entre altres.  

La Fira de Jocs de Pati està inclosa dins el Pla Municipal de Dinàmica Educativa i es desenvolupa un cop a l'any en una única jornada. Així i tot, l'any passat va ser la primera activitat que es va ajornar pel confinament i aquest any s'ha hagut de desenvolupar en 6 dies i amb infants separats per grups bombolla. 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar