Balaguer celebra avui dimecres 5 de juny la Jornada de cloenda del Refugi de llavors de la Noguera i la celebració del dia mundial del Medi ambient. Prop de 300 alumnes participen de les activitats al Parc de la Transsegre

Per Ràdio Balaguer
839 visites
34Ea3B9B6915184D37C39449D76F624Cdiamediambient2019Refugillavors2
Aquest dimecres dia 5 de juny se celebrarà durant tot el matí al Parc de la Transegre el Dia Mundial del Medi ambient amb la Jornada de cloenda de les activitats del Refugi de llavors de la Noguera. 
 
El Refugi de llavors de la Noguera és un projecte col·laboratiu singular, sorgit de la iniciativa del professorat d'Escoles verdes i que s'ha estès a tots els centres educatius de la comarca, que pretén promoure l'activitat dels horts escolars a partir del cultiu i la producció de llavors de varietats hortícoles locals i típiques de la zona.
 
En aquesta jornada hi participen uns 300 alumnes uns 30 professors d'infantil, primària i secundària dels centres de Balaguer i Bellcaire d'Urgell. L'alumnat de cada centre hi presenta la seva fitxa de cultiu i explica a la resta d'assistents com ha estat la seva experiència amb l'hortalissa assignada. 
 
L'activitat ha començat a les 9 del matí amb el parlament de les autoritats. Durant el matí es realitzen tot un seguit de tallers de producció de plantes aromàtiques, sembra d'hortícoles d'estiu, creació de bossetes aromàtiques per a la roba, bossetes de condiments per a la cuina o un concurs d'identificació de llavors de l'hort entre d'altres i amb els quals tothom ha de gaudir d'una bona diada plena de noves experiències envers el coneixement i la cura del medi ambient.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar