Balaguer celebra diumenge la Festivitat de Sant Antoni Abat amb els Tres Tombs a la plaça del Mercadal. Els actes litúrgics, però, tindran lloc dissabte coincidint amb el dia del Sant

Per Ràdio Balaguer
997 visites
63706F075737C96744D538E31607A6Ebstantoni

Balaguer celebra diumenge la Festivitat de Sant Antoni Abat amb els Tres Tombs a la plaça del Mercadal, ja que enguany el dia del Sant coincideix amb el mercat setmanal. És per això que els Tres Tombs es traslladen a diumenge tot i que els actes litúrgics tindran lloc el mateix dissabte, segons ha explicat el president de la Confraria de Sant Antoni Abat, Joan Comelles.

Àudio

Dissabte els actes començaran a primera hora del matí, a les 7.00h, amb un repic de campanes per anunciar la festa. A les 8.00h es farà la cerimònia de benedicció dels populars panets i una hora més tard, a les 9.00h la missa a l'altar del Sant.

A les 11 se celebrarà la missa solemne oficiada per Mossèn Joan Pujol amb l'assistència de la Junta de la Confraria i de les diferents autoritats municipals i la participació musical de la soprano Pilar Calafell acompanyada a l'òrgan d'Enriqueta Tena.

De cara a diumenge, els Tres Tombs a la plaça del Mercadal començaran a les 12 del migdia. Segons Joan Comelles, al celebrar-se en diumenge s'hi espera l'assistència de més ciutadans i també al dinar que se celebrarà posteriorment al pavelló del Molí de l'Esquerrà. Com cada any també es preveu la participació de més d'un centenar de tractors d'arreu de la comarca. Enguany, a més, s'hi podran veure una vintena de tractors antics que portarà l'Associació d'Amics dels Tractors Antics de Ponent.

Àudio

Les Festes de Sant Antoni Abat 2015 finalitzaran amb un sopar cloenda el dissabte 24 de gener al Restaurant del Santuari.

 

Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=4595

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar