Balaguer celebra el Dia Internacional de la Dansa omplint de moviment la plaça del Mercadal
Balaguer ha celebrat aquest dimarts, 29 d'abril, el Dia Internacional de la Dansa amb una mostra participativa a la plaça del Mercadal, en un acte organitzat per l'àrea de Cultura de la Paeria.
La commemoració, instaurada per la UNESCO el 1982 en honor al naixement de Jean-Georges Noverre, pare del ballet modern, ha volgut posar en valor un any més la vitalitat i la diversitat de les disciplines de dansa que conviuen a la ciutat.
La jornada ha començat amb la lectura del manifest del Dia Internacional de la Dansa 2025, escrit per Berta Martí i Andrés Corchero, que ha reivindicat la dansa com a disciplina artística, professional i transformadora, i ha reclamat un major suport institucional.
Tot seguit, diverses entitats i centres de dansa locals han ofert actuacions sobre un escenari instal·lat al centre de la plaça.
Albert Bonet, de La Xemeneia, ha destacat el valor de portar la dansa al carrer, perquè tothom en gaudeixi i per lluitar per a que les institucions s'impliquin programant i tenint present el món de la dansa.
Per la seva banda, la paera de Cultura, Mari Carme Puigpelat, ha volgut posar en relleu el suport actiu de la Paeria a la dansa.
Amb aquesta jornada, Balaguer ha tornat a demostrar el seu compromís amb la promoció cultural i el suport a les arts en viu.