Balaguer celebra el Seguici Festiu dins dels actes de la Festa Major. Enguany els Cavallets celebraven els seus 60 anys

Per Ràdio Balaguer
240 visites
0F7097Ba55C04Baab6D22B74F87E43Feimg9068

Balaguer ha viscut aquest dissabte un dels moments més esperats de les Festes del Sant Crist amb la celebració del Seguici Festiu, que ha sortit a les 17 h des de la Casa de la Paeria i ha recorregut els carrers del centre històric fins tornar novament al Mercadal.

La desfilada ha reunit els elements més emblemàtics de la cultura popular balaguerina, com els Cavallets, l'Harpia, els gegants, els capgrossos, el Ball de Bastonets, el Ball de la Galop i l'Extramoni, amb la participació de colles convidades com els Nans de Menàrguens i el Ball de Prims de Reus.

També ha reunit un nombrós públic assistent. Joan Pedrós, membre de la Comissió del Seguici a Balaguer, explica que cada any assisteix més gent a gaudir de la festa.

Enguany, el Seguici ha tingut un caire especialment emotiu amb la celebració dels 60 anys dels Cavallets i quatre capgrossos, estrenats el 8 de novembre de 1965.

L'acte ha culminat amb els balls de lluïment i l'inici del Correfoc de Festa Major, a càrrec de la colla Bèsties Feréstegues de Balaguer, amb la participació dels Diables Mulafocs de Sabadell.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar