Balaguer celebrarà el Cros Escolar el diumenge 23 de febrer. Forma part del circuit de cros dels Consells Esportius de les terres de Lleida, de la que serà la vuitena parada
La 10a edició del Cros de Balaguer està organitzada pel Consell Esportiu de la Noguera amb la col·laboració de la Paeria de Balaguer i del Club Atlètic Maratonians del Segre. Es tracta d'una prova de la fase intercomarcal de cros i del Circuit Escolar de Cros dels Consells Esportius de les terres de Lleida.
La participació és oberta a tots els escolars des de les llars d'infants, tot i que en aquesta categoria no hi haurà classificacions, i fins a sèniors i veterans. Al pertànyer al Circuit Escolar de Cros dels JEEC, dels Consells Esportius de Lleida, els resultats obtinguts puntuaran per a la classificació provincial.
A la presentació, que s'ha fet aquest dijous, hi ha assistit: la paera en cap de Balaguer, Lorena González; la paera d'Esports, Laia Vilardell; la paera d'Educació i Infància, Anna Profitós; el president del Consell Esportiu de la Noguera, Pepe Torres; la tècnica del Consell Esportiu, Lorena Botanch; el tècnic d'Esports a la paeria, Albert Marvà i el president del club esportiu Maratonians del Segre, Jordi Cerezuela.
Cerezuela ha explicat que un any més es comptarà amb les diferents distàncies, des dels pollets que correran 50 metres fins als 7000 metres per a les categories adultes.
També per segon any consecutiu el de Balaguer formarà part del Campionat Universitari, i a més es comptarà amb participants de l'Escola l'Estel. Pepe Torres ha dit que la intenció és superar els 650 inscrits de l'edició anterior i arriba als 700 participants, fent del cros de Balaguer 'un referent'.
El cartell guanyador d'aquesta edició és obra d'un alumne de l'escola de Les Avellanes. Es tracta de Bernat Borràs. Lorena Gonzàlez ha explicat que al concurs de dibuix hi han participat 12 escoles de la comarca. Gonzàlez també ha convidat a tothom a participar d'aquesta gran diada esportiva.
El Cros de Balaguer començarà a les 09.30h del matí amb les proves dels participants de més edat i acabaran passat el migdia amb els participants de la categoria llar d'infants.