Balaguer celebrarà el proper dijous la Festa de Sant Antoni Abat amb els tradicionals Tres Tombs a la plaça del Mercadal.

Per Ràdio Balaguer
958 visites
Storage

La Confraria Sant Antoni de Balaguer, amb la col·laboració de l' Ajuntament de Balaguer, torna a organitzar, un any més, la tradicional festa de la pagesia, la Festa de Sant Antoni Abat, que tindrà lloc el proper dijous, dia 17.

Els actes començaran a les 7.00h amb un repic de campanes per anunciar la festa. A les 8.00h tindrà lloc la cerimònia de benedicció dels populars panets i una hora més tard, a les 9.00h la missa a l'altar del Sant.

A les 11 tindrà es farà la  missa solemne oficiada per Mossèn Alfons Velàsquez i concelebrada pel rector de la Parròquia, Mn. Joan Pujol.

L'actuació de la Coral del Casal de la Gent Gran de Balaguer amenitzarà la litúrgia i un cop finalitzada la cerimònia, els celebrants, la Junta, les Autoritats, i els fidels, es dirigiran a l'entrada principal de l'església on la Confraria convidarà tothom a assaborir la tradicional coca de sucre i moscatell.

A les 12.00h del migdia, d'altra banda, començaran els tradicionals Tres Tombs a la plaça del Mercadal, on es beneiran els animals domèstics, les carrosses, els tractors i la maquinària.

Cal destacar que en començar el tercer tomb, les carrosses s'enduran els premis designats pel jurat escollit per l'ocasió.

Un cop acabada la festa a la plaça del Mercadal de Balaguer tindrà lloc al Pavelló del Molí de l' Esquerrà el tradicional dinar de germanor i posterior ball obert a tota la ciutadania a partir de dos quarts de 7 de la tarda.

Les Festes de Sant Antoni Abat 2013 finalitzaran amb un sopar cloenda el dissabte 26 de gener al Restaurant del Santuari.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar