Balaguer ha inaugurat aquesta tarda la 31a edició de Firauto, la fira del vehicle d'ocasió i complements, que s'allargarà fins diumenge
L'acte ha anat a càrrec de la delegada territorial del Govern a Lleida, Montse Bergés, a qui ha acompanyat la paera en cap, Lorena González, i la resta d'autoritats locals.
Durant el seu recorregut pel recinte firal, Bergés ha destacat la importància de fires com aquesta per facilitar la venda d'aquest tipus de vehicles i potenciar el sector. Per la seva banda, la paera en cap ha parlat entre altres d'una fira molt demandada pels expositors.
El certamen compta amb un total de 18 expositors, que presenten uns 200 vehicles, tots ells supervisats i revisats, amb un gran ventall d'opcions, des de les més econòmiques, que es poden trobar al Mercat de la Ganga, amb vehicles de fins a 6.000 euros, fins a les més sofisticades, per a públics més exigents.
A més, hi són presents altres sectors com són les caravanes i autocaravanes, en modalitat de lloguer, els remolcs i la maquinària industrial, els complements i també la retolació de vehicles.
Com a novetat, Firauto dedica enguany un espai a la mobilitat elèctrica, amb la voluntat de donar a conèixer les opcions de vehicles elèctrics, així com contribuir a la conscienciació de la ciutadania de la importància d'utilitzar vehicles menys contaminants. Per aquest motiu, a part de poder veure algun vehicle dels diferents expositors que participen a la fira, també es dona informació als visitants a través de reportatges visuals i uns plafons explicatius.
D'altra banda, hi ha un espai al vestíbul dedicat a la conscienciació sobre el consum de substàncies en la conducció, a través d'una exposició divulgativa. Igualment i per als més petits, hi ha un parell d'activitats vinculades a la fira, com són un circuit d'slot o vehicles en miniatura i un circuit de karts ecològics.
L'horari de la Fira és tant dissabte com diumenge de 10 a 14 h i de 16 a 20 h.