Balaguer habilitarà un alberg juvenil a l'antic Molí de l'Esquerrà després que l'estudi d'inundabilitat que havia encarregat, i un cop analitzades les dades de l'informe hidrològic de la CHE, posa de relleu que la primera planta no és inundable
La Paeria de Balaguer preveu habilitar un alberg juvenil a l'edifici de l'antic Molí de l'Esquerrà després que l'estudi d'inundabilitat que havia encarregat, i un cop analitzades les dades de l'informe hidrològic de la CHE, posa de relleu que la primera planta de l'equipament no és inundable. Segons el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, "s'ha pogut demostrar que la cota d'aigua del lloc on dormirien els possibles alberguistes està per damunt de la cota d'inundació 500 anys, per tant, en principi, dona viu lliure a que els usos d'allí puguin incloure el dormir, que era el problema".
A més, segons també explica Vidal, l'estudi també constata que la zona d'Inpacsa no és inundable i també deixa de ser inundable la zona SAU 3 (subsector 1 i 2), compresa entre la carretera de Camarasa i el carrer Sant Pere Màrtir.
Segons el mateix Vidal, la ciutat necessita tenir un alberg on puguin pernoctar les nombroses persones que venen durant tot l'any a la ciutat a participar d'activitats lúdiques, culturals i esportives.
El paer en cap també ha explicat que les obres al Molí de l'Esquerrà estan acabades i que ara cal dotar amb mobiliari les sales que s'han habilitat. Respecte als usos que se'ls donaran als diferents espais, Vidal parla d'aules destinades a l'alumnat que visiti el Centre d'Interpretació de l'Or del Segre o aules per fer-hi cursos. També les podran fer servir els usuaris de l'alberg un cop aquest estigui en marxa.
Pel que fa a les obres a l'antic Molí de l'Esquerrà, s'ha fet una primera fase de treballs en què s'ha actuat al soterrani, a la planta baixa i en una part de l'estructura.
Les obres han comptat amb un pressupost de 338.000 euros dels quals 295.000 han estat subvencions per la Diputació de Lleida.