Balaguer recapta 26.000 euros per La Marató de TV3. Els ciutadans i les entitats de Balaguer s'han bolcat, doncs, de manera massiva, un any més, en els actes organitzats en favor de La Marató TV3, dedicada enguany a la lluita contra el càncer
Balaguer ha recaptat 26.000 euros per La Marató de TV3 celebrada ahir diumenge i que en el conjunt del país ha aconseguit recaptar més de 10 milions d'euros.
Els ciutadans i les entitats de la capital de la Noguera s'han bolcat, doncs, un any més, de manera massiva, en els actes organitzats en favor de La Marató dedicada enguany a la lluita contra el càncer. Tot i que ahir va ser el dia amb més activitats, feia setmanes que entitats i associacions treballaven per recaptar diners. Així, per exemple, durant tota la setmana passada les escoles i llars d'infants de la ciutat van fer esmorzars, sessions d'aeròbic o mercats solidaris per contribuir a aquesta causa.
La plaça del Mercadal va ser ahir el punt neuràlgic dels actes que es van fer durant el matí: passejades en tren o cavall, inflables, classes de ball de bastons, tallers de titelles, maquillatge o màgia o demostracions de jocs de fusta.
També va ser el punt de sortida i arribada de les pedalades i caminades populars. A les 13 hores es va ballar la flashmob de la cançó de la Marató, on els participants duien els mocadors solidaris elaborats per l'ocasió. Acte seguit es va fer un dinar solidari a l'escola Àngel Guimerà i a la tarda es el festival de final de festa al Teatre Municipal.
L'alcalde, Josep Maria Roigé, s'ha mostrat altament satisfet "per la resposta de la gent, que ha sortit al carrer i ha participat massivament en totes les activitats".
Roigé també ha volgut ressaltar l'èxit de la proposta "Penja un estel per la Marató", que s'ha fet durant tot aquest cap de setmana i l'anterior al Passeig de l'Estació i que ha aconseguit esgotar les existències i guarnir de cap a cap aquest eix viari de la ciutat. A banda, s'han fet visites guiades, jocs aquàtics a la piscina, xocolatades i dissabte es va fer un concert jove solidari amb grups locals.