Balanç de les darreres incidències per l'episodi meteorològic advers. Es necessiten cadenes a la C-13 entre Camarasa i Fontllonga i la C12 a Àger. Protecció Civil de la Generalitat manté activades totes les alertes
Ell conseller d'Interior, Miquel Sàmper, va presidit ahir al vespre la reunió del comitè tècnic del pla NEUCAT, del que formen part tots els organismes vinculats a la gestió de les emergències, transport i serveis bàsics, per valorar les afectacions per la neu durant tot el dia i les previsions meteorològiques previstes per demà.
La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) per aquest diumenge és que es mantingui la nevada sobretot a les comarques de Tarragona i Terres de l'Ebre i també a comarques de Girona i est de la Catalunya Central. La cota de neu se situarà al voltant dels 400 metres, localment per sota, sobretot durant la primera meitat del dia i als dos extrems del territori. A més, en tot l'episodi es podran acumular gruixos superiors als 50 cm a punts del prelitoral sud i dels 30 cm a punts de la serralada Transversal i del Pirineu i Prepirineu Oriental.
Pel que fa al vent, avui hi ha hagut ratxes de vent fortes a molts punts del litoral i prelitoral de Barcelona. Al port de Barcelona hi ha hagut cops de més de 90 km/h; a l'Observatori Fabra 75; a Cabrils 76; Montserrat 63,...
L'avís per vent arribarà als seus màxims aquesta nit i matinada. Demà al matí anirà afluixant i acabarà demà al migdia. D'altra banda, l'onatge seguirà encara intens i tendirà a afluixar de cara a demà.
Incidències de la nevada
Per les condicions meteorològiques adverses, RENFE ha informat que es manté suspesa la circulació de trens Ave i Llarga Distància des de Barcelona cap a Madrid, el sud i el nord peninsular. Només circulen els trens d'Alta Velocitat del tram Tarragona-Barcelona-Figueres. A més, es troba suspesa encara la circulació entre Móra i Reus i entre Lleida i la Plana de Picamoixons.
El telèfon d'emergències 112 ha rebut fins les 21 hores un total de 715 trucades a causa de l'episodi de neu, la majoria al Segrià (84), Barcelonès (63), Osona (40) i Tarragonès (36).
Pel que fa al trànsit, es manté la restricció de circulació als vehicles pesants de més de 7,5 tones per totes les carreretes catalanes. Fins a les 21h s'ha permès als camions circular únicament per l'AP-7 per descongestionar els aparcaments, però en aquests moments ja no poden tornar a circular per cap de les carreteres catalanes.
El Servei Català de trànsit informa que a la xarxa viària catalana hi ha 93 trams afectats, dels quals 5 vies tallades. Per demarcacions, a Lleida, seguit de Tarragona, és on hi ha més incidències, si bé la principal carretera tallada continua sent l'Eix Transversal (C-25), a Girona, entre Sant Julià de Vilatorta i Santa Coloma de Farners
*Lleida*
*Una cinquantena de vies amb cadenes (56)*, entre les més importants hi ha diversos trams de:
❄ N-260 (Adrall-Sort; la Pobla de Segur - Xerallo; Pont de Suert-Xerallo),
❄ C-28 entre Vielha i Esterri d'Àneu
❄ C-13 entre Camarasa i Fontllonga; i entre Llavorsí i Esterri d'Àneu
❄ C-14 entre Belltall i Tàrrega
❄ C-12 a Àger
*Tarragona*
2 carreteres tallades:
⚫ C-44 Vandellòs – Tivissa
⚫ TV-3022 el Perelló - Rasquera
*Una trentena de vies amb cadenes (29)*, entre d'altres:
❄ N-420 entre Caseres i Gandesa
❄ C-43 entre Gandesa i Benifallet
❄ C-12 entre Tortosa i Flix
*Girona*
2 vies tallades:
⚫ C-25 entre Sant Julià de Vilatorta i Santa Coloma de Farners
⚫ GIV-5201 a Viladrau
*Barcelona*
1 via tallada
⚫ BV-4024 de Bagà a Coll de Pal
❄ 2 carreteres locals amb cadenes
Els Bombers de la Generalitat han fet al llarg del dia d'avui (de de mitjanit i fins a les 20.00 hores) 183 actuacions relacionades amb l'episodi de neu i vent. La major part d'aquests serveis ha estat per fer revisions de carreteres i ajut a vehicles que havien quedat embarrancats per la neu i no podien circular. A comarques lleidatanes s'han dut a terme actuacions per traslladar personal i equipament mèdic fins als centres d'atenció primària que havien quedat més aïllats. Així mateix, sobretot a la Regió d'Emergències Metropolitana Nord (amb especial incidència a les comarques del Maresme i del Vallès Occidental) s'han fet diversos sanejaments de façana i serveis de retirada d'objectes caiguts a conseqüència de les ventades, com per exemple branques d'arbre que obstaculitzaven la circulació.
Per demarcacions, el nombre de serveis que s'han fet ha estat els següents:
- Regió d'Emergències de Girona: 19
- Regió d'Emergències de Lleida: 14
- Regió d'Emergències de Tarragona: 8
- Regió d'Emergències Metropolitana Nord: 80
- Regió d'Emergències Centre: 1
- Regió d'Emergències Metropolitana Sud: 18
- Regió d'Emergències de les terres de l'Ebre: 11