Carles Puigdemont surt de la presó amb llibertat total de moviments per la UE. L'expresident assegura que 'Espanya no perd mai una oportunitat de fer el ridícul'

Per Ràdio Balaguer
426 visites
80Af6C05Ac99Fd75A3B30Dc95B464Efapressssser

L'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha sortit aquest divendres a la tarda de la presó de Sàsser, a Sardenya, on era des d'ahir al vespre, quan el va detenir la policia italiana.

Enmig d'una gran expectació mediàtica, Puigdemont ha sortit a peu del recinte penitenciari i ha assegurat que "Espanya mai perd una oportunitat de fer el ridícul". Puigdemont també ha dit que la decisió del TGUE era "claríssima" sobre la suspensió de les euroordres. Puigdemont es podrà moure per Sardenya i la Unió Europea i té una vista judicial per l'euroordre a Sàsser el 4 d'octubre.

El jutge de Sàsser ha decretat la llibertat de l'expresident Carles Puigdemont i ha marcat per al 4 d'octubre la vista sobre l'euroordre. Així ho ha explicat des de Sàsser el cap de l'oficina de l'expresident, Josep Lluís Alay. Segons ha explicat, el lletrat ha decidit que Puigdemont sigui posat en llibertat de forma "immediata" sense cap mesura cautelars. "És lliure de moure's per Sardenya i de marxar", ha explicat. Alay no ha precisat si el 4 d'octubre declararà en persona o per videoconferència. "Podria marxar cap a Brussel·les ara mateix", ha dit.

Des del programa 'Tot es mou', el lletrat Josep Costa ha indicat que confia que no s'arribi a obrir un procés a Itàlia per extradir-lo a Espanya perquè "no hi ha base legal per fer-ho" i ha recordat que la decisió del jutge aquest divendres només fa referència a la situació personal de Puigdemont, és a dir, si el deixava o no en llibertat.

Per Costa, el que ha passat els dona la raó en tot el que va al·legar l'equip de la defensa davant del Tribunal de Luxemburg, quan van advertir que Espanya no aportava cap prova que les euroordres estiguessin suspeses i els advocats de Puigdemont sospitaven que hi havia risc que fos detingut.

El lletrat també ha explicat que el sistema d'euroordres permet activar o desactivar les ordres de detenció en funció de l'estat emissor i els estats que no són els emissors poden desactivar-la al seu territori. Això, segons Costa, explica que per exemple a Bèlgica l'euroordre estigui desactivada, igual que a França, on Puigdemont va estar recentment i on es troben els eurodiputats en les sessions plenàries a Estrasburg.

La consellera d'Acció Exterior, Victòria Alsina, ha agraït aquest divendres en nom del Govern el suport de les autoritats de Sardenya i l'Alguer i ha confirmat que l'expresident Carles Puigdemont reprendrà la seva agenda a l'illa italiana ara que ja ha sortit de la presó. Segons Alsina, les autoritats els han ajudat molt i han estat al seu costat "des del primer moment". La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha destacat que en aquests moments Puigdemont "és un home lliure en una Europa lliure". Alsina i Borràs han fet aquestes declaracions després d'acompanyar Puigdemont en la sortida de la presó.

ACN

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar