Carreteres té previst obrir al trànsit la carretera LP-3322 en el tram comprés entre Bellcaire d'Urgell i Linyola el proper dilluns 6 de maig. Després d'obrir al trànsit s'instal·larà un sistema intel·ligent d'avís als conductors si circula també algun ci
Carreteres té previst obrir de nou a la circulació la LP-3322 en el tram comprés entre Bellcaire d'Urgell i Linyola el proper dilluns 6 de maig.
La carretera es va tancar el passat novembre per iniciar unes obres que han significat la millora del drenatge de la via, el sistema hidràulic soterrat i el ferm.
En aquest sentit, la presència de diverses sèquies i canals, a més de la proximitat de la via a les finques veïnals, van fer impossible des del primer moment habilitar-hi camins paral•lels, fet que durant els mesos que han durat les obres ha entorpit molt la vida dels usuaris habituals, que han estat usant la via entre Linyola i Penelles com a alternativa. El fet però, de no haver-hi trànsit, ha permès dur a terme les obres de forma molt més ràpida.
Així ho ha explicat Jaume Montfort per a Ràdio Balaguer.
Àudio
La nova via que aquest dilluns s'estrena té 10 metres d'amplada i dos carrils de circulació. A més, ha vist suavitzat el seu traçat per evitar els canvis bruscos que tenia anteriorment.
Una de les novetats per al nou vial serà l'ús del voral com a carril bici. En aquest sentit, l'alcalde de Bellcaire d'Urgell, Jaume Montfort, ha explicat a Ràdio Balaguer que en les properes setmanes, i un cop ja estigui oberta la circulació de vehicles, es procedirà al pintat dels vorals, d'un metre i mig d'amplada, en color verd, per indicar-ne l'ús preferent a les bicicletes.
A més, es durà a terme una prova pilot a nivell de Catalunya, que consistirà en la instal•lació d'uns panells tant en l'accés a la carretera des de Bellcaire d'Urgell com des de Linyola, que detectaran el pas de ciclistes i mostraran un senyal lluminós a la resta de conductors, en el cas d'haver detectat l'entrada d'un ciclista a la via.
També ho ha explicat Jaume Montfort a Ràdio Balaguer.
Àudio
El sistema de senyalització de ciclistes serà una prova pilot a nivell de Catalunya, que en cas de ser satisfactòria es podria estendre a altres vies.
A més dels panells de les dues entrades, en cas que es consideri necessari es podria posar un panell més a meitat del traçat.