'Catalonia, Land of Digital Revolutionaries' és la campanya institucional del Govern amb motiu del Mobile World Congress #MWC19. El Mobile World Congress ha obert portes aquest dilluns al matí
El Govern posa en marxa, a partir d'avui, una campanya institucional amb motiu del Mobile World Congress (MWC) que es fa a Barcelona des d'aquest dilluns fins el 28 de febrer.
Sota el lema 'Catalonia, Land of Digital Revolutionaries', la campanya explica que Catalunya és i ha estat terra de creadors, d'emprenedors i de revolucionaris de la innovació. En són clars exemples Antoni Gaudí, Josefina Castellví, Salvador Dalí, Maria Josep Colomer o Ildefons Cerdà. Van revolucionar la manera de fer i de pensar, per repensar i fer avançar aquest país. És aquesta empenta emprenedora i inconformista la que ha permès que avui Catalunya es faci un lloc en el rànquing de les nacions més avançades del món. Catalunya té avui, doncs, les condicions i els ingredients necessaris per liderar també la quarta revolució industrial: la revolució digital.
La campanya, impulsada pel departament de Polítiques Digitals, inclou insercions publicitàries a televisió, ràdio, premsa, mitjans digitals i xarxes.
Pel Govern de Catalunya, el MWC no només deixa uns actius quantificables de prop de 500 milions d'euros i 14.000 llocs de treball temporals. Aporta també diferents programes de digitalització desenvolupats al llarg de l'any, a tot el territori, a través de la Mobile World Capital conjuntament amb la Generalitat i un intangible de marca que posiciona el país com la capital mundial de la tecnologia més determinant del moment: 5G, Intel•ligència Artificial o la Internet de les Coses.
Amb dades del quart trimestre de 2018, el sector TIC a Catalunya compta amb 15.757 empreses tecnològiques, 106.400 empleats i 16.667 milions d'euros de facturació (segons dades d'ACCIÓ). La xifra d'empreses TIC ha experimentat un creixement del 27% en els darrers 5 anys. Avui el sector TIC ocupa el 3'1% de la població amb creixements en la generació d'ocupació superiors al 10% anual.
El Mobile World Congress ha obert portes aquest dilluns al matí amb la connectivitat intel•ligent, que sorgeix de la fusió del 5G, la intel•ligència artificial i l'Internet de les coses, com un dels eixos principals. Congressistes arribats d'arreu del món omplen el recinte de Gran Via amb l'objectiu de descobrir les últimes innovacions del sector mòbil i tecnològic.
Enguany, la fira més important del món del sector mòbil acull més de 2.400 expositors, de 200 països, en un total de 100.000 metres quadrats, i els organitzadors aspiren a superar els 107.000 visitants de l'any passat.
El vehicle connectat, els mòbils plegables i que ja es connecten al 5G o les ulleres intel•ligents de Microsoft són algunes de les principals novetats.
Les ulleres Hololens 2 de Microsoft i el mòbil plegable Mate X de Huawei s'han presentat ja el passat cap de setmana en el marc previ del Mobile World Congress (MWC) de Barcelona.
Amb aquest nou 'gadget', Microsoft explora el camp de la realitat mixta i permet moure hologrames, així com tocar les tecles virtuals d'un piano.
Per la seva part, Huawei segueix l'estela de Samsung i ha donat a conèixer el segon 'smartphone' plegable del món, que compta amb connectivitat 5G, una tecnologia per la qual també han apostat altres gegants del sector, com Nokia o Xiaomi.