CCOO, UGT i USO anuncien aturades de 10 minuts divendres per la dana: 'Exigim a les administracions que es coordinin'

Per Ràdio Balaguer
258 visites

Pacheco, sobre la catàstrofe al País Valencià: "Les empreses han d'entendre que hi ha autèntics drames sobre la taula". El líder de CCOO demana concrecions en els ajuts i afirma que és el moment de buscar "solucions i no responsabilitats"

298E75Fd8F42Cdc4D3Ee0C3A6F5323De64D20040298445D7A416Ea961C3D6Ee9

CCOO, UGT i USO anuncien aturades als centres de treballs de 10 minuts a les 12h00 d'aquest divendres per expressar el condol pels morts per la dana i per reclamar els "recursos necessaris" pels afectats. Segons ha assegurat el secretari general de CCOO, Javier Pacheco, en declaracions a l'ACN la mobilització "més que de caràcter solidari és una exigència perquè l'escut de protecció arribi el més aviat possible" als milers d'afectats. "Exigim a les administracions que coordinin la seva activitat, unifiquin els esforços i posin a disposició de la gent afectada la bateria de recursos per sortir d'aquesta situació el més aviat possible", ha dit Pacheco.

La patronal "comparteix" la convocatòria que busca per donar suport als que han perdut el patrimoni i per instar a mobilitzar "els recursos públics necessaris" per al reallotjament de les persones afectades i per protegir les feines i l'activitat econòmica.  

"És imprescindible actuar units amb el propòsit compartit de contribuir a la reconstrucció dels danys, la reparació de les víctimes i el progrés de la nostra societat sota els principis democràtics del nostre estat de dret", afirmen els tres sindicats en un comunicat conjunt.

 

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha fet una crida a les empreses que tinguin "sensibilitat" amb els milers d'afectats per la catàstrofe provocada per la dana, que ja ha causat 211 morts al País Valencià. En una entrevista amb l'ACN, Pacheco també ha exigit al govern espanyol que la Inspecció de Treball actuï en aquests casos. "És important recuperar la normalitat i l'activitat, però les empreses han d'entendre que a la zona, sobretot al País Valencià, hi ha autèntics drames sobre la taula per començar a exigir la presència a l'activitat laboral". El líder sindical ha demanat al Ministeri de Treball que concreti els ajuts anunciats pels treballadors per evitar alguns dels "errors" comesos durant la pandèmia.

En concret, ha dit que cal assegurar-se que els treballadors temporals o fixos discontinus no es quedi fora dels ERTO de força major perquè se'ls acaba el contracte. Per això, ha proposat anul·lar la suspensió de contractes dels afectats mentre durin les afectacions provocades per les inundacions i el desbordament dels barrancs. També ha assenyalat que cal garantir que els permisos retribuïts es cobren i no es transformen amb permisos recuperables amb hores. "Hi ha gent que busca escapar-se pels forats de l'escut social", ha avisat.  

Pacheco ha assegurat que després d'uns "certs dies de caos" en la gestió de la catàstrofe de la dana al País Valencià la "prioritat insalvable" és recuperar tots els cossos dels desapareguts i en paral·lel començar a establir "escuts de protecció" per treballadors i empreses. "Tot l'embolic que hi ha hagut de conflicte polític i mediàtic és una mala notícia per la societat", ha afirmat el líder sindical, que ha afirmat que ara estem "en ple procés de trobar solucions i no responsabilitats". "Ja arribarà el moment", ha assegurat.

Pel que fa a l'aturada de 10 minuts anunciada per aquest divendres als centres de treball de tot l'estat, ha dit que la mobilització és per "exigir" que els recursos "com més aviat millor" als milers d'afectats. Les concentracions de treballadors, que tenen el suport de la patronal, busquen reclamar que els ajuts per recompondre la situació "no triguin a arribar".

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar