Comencen les obres de la planta pilot per a una biorefineria al Polígon Industrial Campllong. La iniciativa forma part de l'operació Imbiofust dins del PECT 'El bosc, primer recurs de l'economia verda'

Per Ràdio Balaguer
405 visites
98A5412B339390C808A34D09Fda41699Terrenysbiorefineria1

Recentment han començat les obres de la planta pilot per a una biorefineria al Polígon Industrial Campllong, una iniciativa forma part de l'operació Imbiofust dins del PECT "El bosc, primer recurs de l'economia verda".

 

Ho ha confirmat a Ràdio Balaguer el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, que ha explicat que el primer que s'ha fet es desherbar el terreny alhora que ha recordat que els dos primers concursos de licitació van quedar deserts. Vidal diu també que aquesta "és una planta bioecològica  que el que vol és treballar amb materials orgànics com escorces o fusta de bosc".

 

La implantació d'aquesta planta pilot és fruit del treball conjunt de la Diputació de Lleida, la UdL i el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) amb la Paeria de Balaguer en una clara aposta pel territori i el seu potencial en el camp de la bioeconomia.

 

L'objectiu és obtenir matèries primeres per elaborar des de plàstics fins a cosmètics a partir de restes vegetals, una tecnologia que, segons Vidal, "funciona, s'ha testat en laboratori tot i que per fer un segon pas cal que es faci una planta pilot"

 

Els objectius IMBIOFUST són impulsar el creixement econòmic de l'àrea de Ponent, augmentar la creació de llocs de treball en zones rurals i ajudar a disminuir els efectes del canvi climàtic.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar