Comencen les proves diagnòstiques de tercer de primària. FaPaC i sindicats fan una crida a boicotejar aquesta avaluació, que consideren que crea rànquings entre centres.

Per Ràdio Balaguer
672 visites
C840014906B1A129D0Be6Caf4707A53Ctaulesescola

Aquesta setmana han començat les proves d'avaluació diagnòstica de tercer de primària que s'allargaran fins el divendres 16 de març. Dins aquesta quinzena, cada centre decideix el dia o els dies concrets en què es faran les proves. La Federació d'Associacions de Pares i Mares de Catalunya (FaPaC), el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) i altres entitats han tornat aquest any a fer una crida a les famílies a boicotejar aquestes proves, ja que consideren que creen rànquings i competència entre centres escolars, i per tant, segregació. 

D'acord amb la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) i la legislació vigent, tots els centres han de fer una avaluació diagnòstica, centrada en les competències bàsiques del currículum. Les proves, que avaluen l'assoliment de la competència comunicativa lingüística i de la matemàtica a la meitat del tercer curs d'educació primària, són orientatives i formatives per als centres i no determinen l'expedient acadèmic individual dels alumnes. Ara bé, les entitats consideren que les proves introdueixen elements de "mercantilització" en l'educació i per això exigeixen un nou projecte global d'avaluació educativa des d'un enfocament pedagògic i inclusiu, amb estudis que s'adaptin a la realitat socioeconòmica de cada centre públic i a les seves dinàmiques. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar