Concentracions avui a Balaguer i Artesa entre altres, convocades per ANC i Òmnium, per recordar l'any de l'empresonament de Sànchez i Cuixart. Seran al vespre i per reclamar la seva llibertat

Per Ràdio Balaguer
790 visites
6296908Ba2E5F78492F637Abac72A6A0Actesuportjordis1Any
L'ANC i Òmnium Cultural han tornat a cridar a la mobilització ciutadana en el marc del primer aniversari de l'empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, ex-president i president, respectivament, de les dues entitats sobiranistes. 
 
A Balaguer la concentració serà davant de l'ajuntament a 2/4 de 9 del vespre. Altres municipis de la comarca també han convocat concentracions, com ara Artesa de Segre on s'ha convocat a 2/4 de 8 davant del Centre d'entitats Les Monges. 
 
La concentració central tindrà lloc a les 8 del vespre a la Plaça Catalunya de Barcelona.  
 
El lema de l'acte, '1 any de vergonya, 1 any de dignitat. No ens aturarem!' és una denúncia a la presó que "vulnera" els drets fonamentals dels dos presos i dels seus familiars, segons ANC i Òmnium. 
 
D'altra banda el diputat de JxCat Jordi Sànchez i el president d'Òmnium, Jordi Cuixart, han carregat contra el poder judicial justament un any després del seu empresonament. Expliquen que s'estan vulnerant els seus drets i que els han empresonat sense arguments. Cuixart també critica la desunió dels partits independentistes que evoca a "situacions del tot lamentables". Tots dos asseguren que no es penedeixen del que han fet i adverteix que no renunciaran als seus ideals per sortir de la presó.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar