Creu Roja la Noguera ha organitzat aquest divendres una xerrada sota el títol “Com protegir-me en emergències i catàstrofes”, amb l’objectiu d’oferir eines pràctiques a la ciutadania per saber com actuar davant situacions de risc
La sessió ha tingut lloc al Casal Lapallavacara i ha anat a càrrec de Paco Túnez, cap d’Emergències de Creu Roja a Catalunya.
La xerrada vol ser un espai d’informació i resolució de dubtes sobre les conductes adequades davant diferents escenaris d’emergència, com inundacions, incendis forestals o domèstics, accidents químics o nuclears, terratrèmols, onades de fred, tempestes elèctriques o tsunamis, entre d’altres.
Entre els continguts que s’han abordat hi ha la preparació d’un pla d’emergència familiar, la motxilla d’evacuació de 72 hores, el kit bàsic d’emergències, els protocols de confinament o evacuació, així com les necessitats específiques de persones vulnerables, infants, gent gran o persones amb discapacitat, i la protecció de mascotes.
Amb aquesta iniciativa, Creu Roja vol reforçar la cultura de la prevenció i donar resposta a una pregunta clau: “I jo, què puc fer?” davant una catàstrofe.
En la sessió d’avui han participat una trentena de persones. PProperament es farà a altres municipis de la comarca.