Denuncien un conductor d'un patinet elèctric a Balaguer per donar positiu en drogues mentre circulava per damunt de la vorera i amb dos ocupants

Per Ràdio Balaguer
1012 visites
69A0Ea5Ff2A969Ec755C8Ac2C7D73B09Patinetelcticrequisatgurdiaurbana

Els Mossos d'Esquadra han aturat aquest dimarts a Balaguer al conductor d'un patinet elèctric, en comprovar que circulava per sobre de la vorera i amb dues persones a bord, fets que estan prohibits. En tractar-se de la conducció d'un vehicle, i davant les sospites dels agents, se li ha practicat també un test de drogues al que ha donat positiu. Faltarà però rebre els resultats finals del laboratori.

 

El Mossos d'Esquadra s'han posat en contacte amb la Guàrdia Urbana, que és la policia que té les competències de trànsit a la ciutat de Balaguer. La Guàrdia Urbana ha procedit a imposar-li les corresponents sancions que són: 200 euros per conduir per sobre de la vorera, 200 euros més per portar un acompanyant, i una sanció que pot arribar als 1.000 euros per conduir sent positiu en consum de drogues, fet pel qual també se li ha requisat el vehicle.

 

La normativa sobre l'ús de patines elèctrics a la via pública prohibeix entre d'altres:

  • Circular amb acompanyant 
  • Superar els 25 km/h
  • Circular per voreres i zones de vianants
  • No tens prioritat en els passos de vianants
  • No pots circular per travesseres, vies interurbanes, autopistes ni autovies que transcorren dins de població i tampoc per túnels urbans.
  • Mentre circules, no es poden usar auriculars ni mòbil.
  • A la nit o en situacions amb poca visibilitat has de portar el llum del patinet encès i roba o elements reflectors
  • Et poden sotmetre a les proves de detecció d'alcohol i drogues. No pots superar la taxa de 0,25 mg/l d'alcoholèmia. En cas de donar positiu s'immobilitzarà el vehicle.

 

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar